//
کدخبر: ۳۶۹۸۳۷ //

آمریکا باید وابستگی خود را به اوپک‌پلاس کمتر کند

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولیدات نفت، گفت که آمریکا باید وابستگی خود را به این سازمان و تولیدکنندگان خارجی نفت کمتر کند.

آمریکا باید وابستگی خود را به اوپک‌پلاس کمتر کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز،  اوپک‌پلاس امروز (چهارشنبه) از بیشترین کاهش تولیدات نفت این سازمان پس از همه‌گیری کووید -۱۹ در سال ۲۰۲۰، خبر داد و جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این تصمیم گفت که آمریکا باید وابستگی خود را به این سازمان کمتر کند.

کربی همچنین گفته است که کاهش تولیدات بدان معنا است که اوپک پلاس، پس از افزایش تولیدات خود در طول تابستان، «با کاهش تولید قصد دارد تا آمار تولیدات خود را تنظیم کند.»

وی افزود: اوپک پلاس همواره به جهان اعلام کرده که عملاً سه و نیم میلیون بشکه نفت بیشتر از میزان واقعی تولید دارد. بنابراین، این اعلام کاهش تولیدات، در واقع اقدامی است تا با میزان واقعی تولیدشان، همگام‌تر شوند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که تولیدات روزانه خود را ۲ میلیون بشکه (۲ درصد عرضه جهان) کاهش خواهد داد. عربستان سعودی به عنوان رهبر غیررسمی این سازمان مدعی شده که برای پاسخ به افزایش نرخ بهره در غرب و اقتصاد تضعیف شده جهان، این اقدام ضروری بوده است.

ریاض همچنین انتقادات درباره همدستی با روسیه به منظور افزایش قیمت نفت را رد کرده است.

غرب روسیه را متهم می‌کند که از انرژی به عنوان سلاح استفاده کرده و باعث ایجاد بحرانی در اروپا شده که می‌تواند باعث سهمیه بندی گاز و برق در زمستان امسال شود.

برخی تحلیلگران گفته‌اند که افزایش قیمت نفت همگام با کاهش چشمگیر تولید این محصول می‌تواند در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، خشم جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را برانگیزد.

پیش‌بینی بانک جی‌پی مورگان‌چِیس نشان می‌دهد که واشنگتن اقدامات متقابلی از جمله آزادسازی بیشتر ذخایر نفت را در دستور کار قرار خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۹۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان