//
کدخبر: ۳۶۸۶۸۴ //

بورل: «پوتین» درباره تسلیحات هسته‌ای بلوف نمی زند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی اعلام کرد: «پوتین» درباره تسلیحات هسته ای بلوف نمی زند.

بورل: «پوتین» درباره تسلیحات هسته‌ای بلوف نمی زند
به گزارش فرتاک نیوز،

 «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه درگفتگو با بی بی سی اعلام کرد: به نظر من (ولادیمیر) «پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره تسلیحات هسته ای بلوف نمی زند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: درگیری در اوکراین به لحظه خطرناکی رسیده است؛ زیرا ارتش روسیه در تنگنا قرار گرفته و واکنش پوتین- تهدید به استفاده از تسلیحات اتمی- خیلی بد است.

«جوزف بورل» در ادامه اضافه کرد: وقتی افراد می گویند (تهدید پوتین) بلوف نیست، باید حرف آنها را جدی بگیرید.

در همین ارتباط، وی پیشتر اعلام کرده بود که این اتحادیه در حال تدارک تحریم‌های جدید علیه روسیه است که سران این کشور و همه کسانی را که در سازماندهی همه پرسی غیرقانونی در مناطق دونباس، خرسون و زاپروژیا دخیل هستند، هدف قرار می دهد.

بورل در سخنانی مطبوعاتی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به این موضوع گفت: روسیه و رهبری سیاسی آن و همچنین همه کسانی که در سازماندهی همه پرسی در مناطق اشغالی و نقض حقوق بشر در اوکراین دخیل هستند، پاسخگو خواهند بود. اتحادیه اروپا برگزاری همه پرسی غیرقانونی در اراضی اشغالی اوکراین را محکوم و تأکید می کند که برگزاری این همه پرسی، نقض آشکار حاکمیت این کشور و منشور سازمان ملل است و نتایج آن را هرگز به رسمیت نخواهد شناخت. وزرای اتحادیه اروپا توافق کردند که در اسرع وقت اقدامات و تحریم‌های بیشتری علیه روسیه انجام دهند. ما تحریم‌های بیشتری علیه روسیه وضع خواهیم کرد و به حمایت از تلاش‌های اوکراین برای دفاع از خود با ارسال تجهیزات نظامی، صرف نظر از اینکه چقدر طول بکشد، ادامه خواهیم داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۶۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان