//
کدخبر: ۳۶۷۲۰۹ //

کلیسا و تدفین آبه، دو عامل افزایش نارضایتی از نخست‌وزیر ژاپن

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، حمایت از نخست‌وزیر ژاپن به پایین‌ترین حد از زمان تصدی قدرت رسیده و عامل آن خشم مردم از روابط حزب حاکم او با یک کلیسای جنجالی و مراسم تدفین دولتی برای شینزو آبه است.

کلیسا و تدفین آبه، دو عامل افزایش نارضایتی از نخست‌وزیر ژاپن
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج نظرسنجی روزنامه «آساهی شیمبون» که امروز (دوشنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد که حمایت دولت توکیو از 47 درصد در نظرسنجی قبلی در اواخر ماه اوت به 41 درصد کاهش یافته و به کمترین میزان خود از زمان روی کار آمدن فومیو کیشیدا در اکتبر گذشته رسیده است. این مشابه نظرسنجی‌های مرتبط منتشر شده در روزهای گذشته است که به نسبت 57 درصد در اوایل ژوئیه کاهش نشان می‌دهد.

میزان درصد کسانی که دیگر از کیشیدا، نخست‌وزیر کنونی ژاپن حمایت نمی‌کنند، از 39 درصد به 47 درصد افزایش یافته است.

ارتباطات با «کلیسای اتحاد» که در دهه 50 میلادی در کره‌جنوبی تاسیس شد، از هشتم ژوئیه که شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن به دست فردی که او را حامی این کلیسا می‌دانست کشته شد، دردسرآفرین شده است. به گفته این مهاجم، کلیسا باعث ورشکستگی مادر او شده بود.

تصمیم کیشیدا برای برگزاری مراسم تشییع جنازه دولتی برای آبه در 27 سپتامبر نیز خشم مردم را برانگیخته است؛ هم به دلیل روابط قانونگذاران حزب حاکم لیبرال دموکرات او با این کلیسایی که آبه هم در میان آنها بود و هم به خاطر حجم بودجه در نظر گرفته شده برای آن.

فومیو کیشیدا طی روزهای گذشته در پارلمان ژاپن از تصمیم خود در مورد تشییع جنازه آبه دفاع کرد، اما 64 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که نمی‌توانند استدلال نخست‌وزیر کشورشان را بپذیرند. براساس نظرسنجی آساهی شینبون، مخالفت‌ها با تشییع جنازه آبه از 50 درصد در ماه اوت به 56 درصد افزایش یافته است.

شینزو آبه که سال 2020 از قدرت کنار رفت، طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری در ژاپن را به خود اختصاص داد. آبه در 8 ژوئیهٔ 2022 حین ایراد سخنرانی در مبارزات انتخاباتی، در نارا دو روز قبل از انتخابات مجلس کشورش ترور شد. او بلافاصله پس از تیراندازی دچار ایست قلبی شده و به بیمارستان منتقل شد. پلیس فرد تیرانداز، یاماگامی تتسویای 41 ساله را به دلیل اقدام به قتل دستگیر کرد. آبه بعد از ظهر همان روز در دانشگاه پزشکی نارا بر اثر جراحاتش درگذشت. آبه چندمین نخست‌وزیر ژاپن است که ترور می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان