//
کدخبر: ۳۶۳۲۲۶ //

چرا رژیم صهیونیستی تا این حد متنفر است از فلسطینی‌ها؟

رژیم صهیونیستی حتی باوجود هسته‌ای شدن و اتحاد با محور عربی-غربی باز هم در یک شرایط ناامن، بی‌ثبات و پرمخاطره به سر می‌برد.

چرا رژیم صهیونیستی تا این حد متنفر است از فلسطینی‌ها؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه شبکه خبری «الجزیره» قطر در گزارشی به ریشه‌های هراس و تنفر رژیم صهیونیستی از مردم فلسطین پرداخت به طوری که این رژیم حتی باوجود هسته‌ای شدن و اتحاد با محور عربی-غربی باز هم در یک شرایط ناامن، بی‌ثبات و پرمخاطره به سر می‌برد. در ادامه بخش‌هایی از این گزارش آمده‌است؛

مردم فلسطین دلایل بی‌شماری برای نفرت از رژیم صهیونیستی دارند. رژیم صهیونیستی یک رژیم استعمارگر است که در سرزمین فلسطین بنا شده‌است. با این وجود این رژیم نیز از فلسطینیان تنفر دارد اما دلیل آن چیست؟ این رژیم پس از در اختیار گرفتن کنترل اراضی فلسطین، مردم وحشت‌زده این خطه را محاصره و زندانی کرده و حقوق و آزادی‌های اساسی را از آنها سلب کرده‌است.

ترس یکی از عوامل اصلی است. این فاکتور با وجود اینکه غیر منطقی به‌نظر می‌رسد اما حقیقت دارد. تعجبی ندارد که رژیم صهیونیستی پس از اشغال تمامی سرزمین‌های فلسطینی و تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای اما همچنان از فلسطینی‌ها می‌ترسد زیرا ترس آن از فلسطینیان صرفاً فیزیکی نیست بلکه موجودیتی است.

یک ستون نویس صهیونیست در سال ۲۰۱۴ در مقاله‌ای با عنوان «چرا همه اسرائیلی ها ترسو هستند؟» به این سوال پرداخت که چه نوع جامعه‌ای نظامیان ترسو پرورش می‌دهد که از فاصله دور به جوانان غیرمسلح فلسطینی شلیک می‌کنند.

حدود چهار سال بعد و در سال ۲۰۱۸، مشاهده نظامیان رژیم صهیونیستی در حالی که پشت دفاع مستحکم پنهان شده بودند و صدها معترض غیرمسلح را برای روزها به گلوله بستند، تصویری سورئال بود. این رژیم همچنین در سال ۲۰۰۵ با ترس از غزه گریخت و یک محاصره غیرانسانی بر ۲ میلیون انسان که در آنجا زندگی می‌کردند، اعمال کرد.

رژیم صهیونیستی از همه آن چیزهایی که فلسطینیان را سرپا نگاه داشته‌است، همچون استواری و وحدت فلسطینی‌ها، دموکراسی فلسطینی، اشعار و همه نمادهای ملی فلسطینی از جمله زبان و پرچمی که سعی در ممنوعیت آن دارد، هراس دارد. این رژیم همچنین از مادران فلسطینی می‌ترسد زیرا نوزادان جدیدی که به دنیا می‌آیند برای اسرائیل نوعی تهدید جمعیتی شناخته می‌شود

رژیم صهیونیستی از همه آن چیزهایی که فلسطینیان را سرپا نگاه داشته‌است، همچون استواری و وحدت فلسطینی‌ها، دموکراسی فلسطینی، اشعار و همه نمادهای ملی فلسطینی از جمله زبان و پرچمی که سعی در ممنوعیت آن دارد، هراس دارد. این رژیم همچنین از مادران فلسطینی می‌ترسد زیرا نوزادان جدیدی که به دنیا می‌آیند برای اسرائیل نوعی تهدید جمعیتی شناخته می‌شود.

در همین راستا ۱۲ سال پیش یک مورخ صهیونیست هشدار داد که رشد جمعیت فلسطینیان تهدیدی برای بقای اسرائیل است زیرا طبق برآوردها فلسطینی‌ها می‌توانند تا حدود سال‌های ۲۰۴۰-۲۰۵۰ تبدیل به اکثریت شوند.

در مجموع، ترس باعث ایجاد نفرت می‌شود زیرا به باور یکی دیگر از کارشناسان اسرائیلی، رژیمی که همیشه می‌ترسد، هیچگاه نمی‌تواند آزاد باشد. دولتی که پایه‌های آن با خصومت، دشمنی، ستیزه‌جویی و نژاد پرستی علیه مردم بومی این سرزمین شکل گرفته باشد، نمی‌تواند واقعاً مستقل باشد.

رژیم صهیونیستی همچنین از همان ابتدا از فلسطینی‌ها عصبانی است زیرا آنان هیچوقت تسلیم نشده‌اند. این رژیم، قدرت‌های جهانی همچون ایالات‌متحده، اروپا و رژیم‌های عرب را در کنار خود دارد اما با این وجود، فلسطینی‌ها هنوز برای صرف نظر کردن از حقوق اولیه خودشان کوتاه نیامدند، چه رسد به اینکه شکست را بپذیرند. این امر رژیم صهیونیستی را خشمگین می‌کند زیرا دست آنان به خون هزاران بیگناه آلوده است اما هنوز هم هیچ نتیجه‌ای برای تسلیم شدن فلسطینیان به دست نیامده است.

این رژیم همچنین به قدرت فلسطینیان و باورهای قوی و آمادگی مردم فلسطین برای فداکاری غبطه می‌خورد. افزون بر آن، این رژیم بیش از همه نسبت به تعلق تاریخی و فرهنگی فلسطینیان غبطه می‌خورد. رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها متنفر است، زیرا آنان به شدت به تاریخ، جغرافیا و طبیعتی که متعلق به سرزمین آنان است، پایبندند. رژیم صهیونیستی ازمدت‌ها پیش برای توجیه موجودیت خود به اسطوره‌شناسی متوسل شده است، در حالی که فلسطینی‌ها نیازی به چنین توجیهی ندارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۲۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان