//
کدخبر: ۳۶۲۳۱۹ //

دیدار برنامه‌ریزی‌شده وزرای چین و ژاپن لغو شد

در ادامه پیامدهای سفر جنجالی و تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای ژاپنی‌اش را لغو کرد.

دیدار برنامه‌ریزی‌شده وزرای چین و ژاپن لغو شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین اعلام کرد به علت بیانیه کشورهای گروه هفت (G7) درباره شرایط در تایوان، پکن دیدار بین وزرای خارجه چین و ژاپن را لغو می‌کند.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای افزود: اگر کشورهای گروه هفت موضع و سیاست‌شان درباره تایوان را تغییر ندهند، چین احتمالاً در نگرش خود نسبت به گفتگو با آنها، تجدیدنظر می‌کند.

«هوا چون اینگ»، از سخن‌گویان وزارت خارجه چین هم در نشست خبری خود تأکید کرد ژاپن باید مسیر اشتباه درباره تایوان را تغییر دهد و نباید از آمریکا پیروی کند که حاکمیت چین را نقض می‌کند.

وی در این‌باره افزود تقویت روابط آمریکا و تایوان و سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در تقابل با اصل و سیاست «چین واحد» است.

این مقام دولت چین در ادامه گفت: رزمایش‌های نظامی چین در تنگه تایوان نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز و تنش‌زای آمریکا است و هدف از آنها دفاع از امنیت پکن است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد دو طرف تنگه تایوان تحت حاکمیت چین است و رزمایش‌های نظامی این کشور در آب‌های سرزمینی پکن، در حال انجام است.

وزرای خارجه چین و ژاپن قرار بود امروز پنج‌شنبه در حاشیه نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در کامبوج با هم دیدار و گفتگو کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۳۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان