//
کدخبر: ۳۶۲۰۶۷ //
بدون اشاره به نقض اصل چین واحد؛

کاخ سفید: سفر پلوسی به تایوان نقض حاکمیت پکن نیست!

کاخ سفید امروز در بیانیه ای ادعا کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ناقض حاکمیت جمهوری خلق چین نیست!

کاخ سفید: سفر پلوسی به تایوان نقض حاکمیت پکن نیست!
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید امروز سه شنبه و در پی سفر نانسی پلوسی به جزیره تایوان که همراه با نقض سیاست چین واحد به انجام رسید، با صدور بیانیه ای ادعا کرد: بازدید رئیس مجلس نمایندگان این کشور از تایوان نقض حاکمیت جمهوری خلق چین محسوب نمی شود!

به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید درباره سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس این کشور به تایوان و واکنش های چین مدعی شد که تهدیدهای پکن واشنگتن را نمی‌ ترساند و سفر پلوسی به تایوان، تهدیدی برای حق حاکمیت چین به شمار نمی‌ آید!

وزارت خارجه چین در پی سفر پلوسی به جزیره تایوان که همراه با نقض سیاست چین واحد به انجام رسید، با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه چین در این خصوص آمده است: سفر «نانسی پلوسی» به تایوان اقدام تحریک آمیز سیاسی بزرگی به شمار می آید و پکن مخالفت صریح خود را با آن اعلام می کند. در پاسخ به سفر پلوسی به تایوان، ما تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی دولت چین انجام خواهیم داد و عواقب آن نیز بر عهده آمریکا و تایپه خواهد بود.

پکن ضمن محکوم کردن بدعهدی عمدی آمریکا به اصل «چین واحد» تصریح کرد که آمریکایی‌ ها در ارتباط با مسأله تایوان با آتش بازی می‌ کنند.

وزارت خارجه چین ضمن توصیف اقدامات آمریکا در تایوان به «اوباش‌ گری» تاکید کرد که چنین اقداماتی پایان خوبی نخواهد داشت و پکن با آن مقابله خواهد کرد.

این در حالیست که در ادامه تنش‌آفرینی های واشنگتن علیه پکن، هواپیمای حامل «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با نقض سیاست «چین واحد»، وارد جزیره تایوان شد.

پیشتر نیز اعلام شده بود که فرودگاه «سونگشان» در شهر تایپه واقع در جزیره تایوان آماده استقبال از «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان