//
کدخبر: ۳۵۹۴۰۴ //

تاکید بایدن بر تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست خبری با همتای اسرائیلی خود، بر تداوم حمایت واشنگتن از تل‌آویو، به منظور تضمین برتری نظامی این رژیم در منطقه تاکید کرد.

تاکید بایدن بر تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره نشست خبری «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: آمریکا و اسرائیل به طور مشترک متعهد شدند مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شوند.

در گزارش رویترز آمده است: رهبران آمریکا و اسرائیل روز پنجشنبه متعهد شدند که مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی از تمام روش‌های ممکن، از جمله استفاده احتمالی از «قدرت ملی» شدند.

رویترز نوشت: بیانیه مشترک بایدن و لاپید که امروز و در پایان دیدار این دو مقام آمریکایی و اسرائیلی در بیت المقدس امضا می‌شود بر تداوم حمایت واشنگتن، برای تضمین برتری نظامی تل آویو بر کشورهای منطقه، با کمک‌های دفاعی بیشتر در آینده تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی می‌کنند که آمریکا تنها استفاده‌کننده از سلاح اتمی در تاریخ جهان است و به گفته ناظران بین‌المللی، اسرائیل دارای یک زرادخانه عظیم از بمب‌های هسته‌ای است.

در مقابل، فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و گزارش‌های متعدد این نهاد بین‌المللی موید ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) وارد فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو شد.

یک مقام آمریکایی که به نام او اشاره‌ای نشده گفته سفر بایدن به عربستان سعودی برای ایجاد یک ساختار قدرتمند منطقه‌ای و عمق بخشی به روابط اسرائیل با شرکای منطقه‌ای‌است.

بایدن در سفر خاورمیانه‌ای خود ضمن ملاقات با رهبران رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی هم سفر می‌کند.

چند روز پیش کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جو بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصاً اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سفر خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۴۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان