//
کدخبر: ۳۵۹۲۵۶ //

واکنش آمریکا به سفر پوتین به تهران

مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از سفر به همراه رییس جمهور این کشور به خاورمیانه، به بیان اظهاراتی درباره روابط ایران و روسیه در آستانه سفر پوتین به تهران پرداخت.


واکنش آمریکا به سفر پوتین به تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

 صفحه توییتر شبکه الجزیره به نقل از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا که قرار است همراه جو بایدن، رییس جمهور این کشور به خاورمیانه سفر کند، نوشت: بایدن[در رایزنی‌هایش] با اسراییل درباره تلاش‌های آمریکا برای انعقاد توافقی هسته‌ای با ایران صریح خواهد بود.

سالیوان درباره سفر آتی رییس جمهور روسیه به تهران هم نوشت: زمان سفر پوتین به تهران حائز اهمیت است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: تعمیق روابط روسیه با ایران برای کشتار اوکراینی‌ها تهدیدی جدی برای جهان است.

ادعاهای سالیوان علیه روابط روسیه و ایران در جمع خبرنگاران در پی این مطرح می‌شود که او پیش‌تر در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود، ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه است.

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد، که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد. اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است.

این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا درباره فروش فناوری های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است.

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که امریکا و اروپایی ها سال ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ممکن نبود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان