//
کدخبر: ۳۵۸۰۶۴ //

واکنش پاپ فرانسیس به شایعات استعفایش/دوست دارم به اوکراین بروم

پاپ فرانسیس ضمن تکذیب شایعات استعفای قریب‌الوقوع خود از تصویب قانون ممنوعیت سقط جنین در آمریکا حمایت کرد.

واکنش پاپ فرانسیس به شایعات استعفایش/دوست دارم به اوکراین بروم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از فاکس نیوز، پس از تعدادی از تحولات اواخر آگوست از جمله جلسات برگزار شده میان پاپ فرانسیس و کاردینال‌های جهان به منظور بحث و تبادل نظر در مورد قوانین جدید کلیسای واتیکان و بازدید از شهر لاکوئیلا در ایتالیا، گزارش رسانه‌ها از استعفای وی در آینده‌ای نزدیک حکایت داشت.

شهر لاکوئیلا تداعی‌کننده پاپ سلستین پنجم است؛ کسی که در سال ۱۲۹۴ استعفا کرد. پاپ بندیکت شانزدهم نیز چهار سال قبل از استعفا در سال ۲۰۱۳، از این شهر بازدید کرده بود.

پاپ فرانسیس در گفت‌وگویی با رویترز ضمن رد شایعات مربوط به استعفایش، گفت: تمام این اتفاقات باعث شد تا برخی فکر کنند که همان «آئین و رسم» اتفاق می‌افتد اما این موضوع به ذهنم هم خطور نکرد. در حال حاضر، واقعا چنین قصدی ندارم!

البته پاپ فرانسیس در این گفت‌وگو اعلام کرده که اگر شرایط جسمانی ضعیف، اداره کلیسا را برای وی غیرممکن سازد، استعفا خواهد کرد.

فرانسیس همچنین به جنگ جاری میان روسیه و اوکراین اشاره کرد و از ارتباط و مکاتبات بین کاردینال پیترو پارولین مرد شماره ۲ واتیکان و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درخصوص سفر احتمالی به مسکو خبر داد.

تاکنون هیچکدام از پاپ‌های کلیسای کاتولیک به مسکو سفر نکرده اما پاپ فرانسیس گفته که در شرایط فعلی این سفر محتمل‌تر است.

وی در این‌باره گفت: دوست دارم به اوکراین بروم و می‌خواهم قبل از آن به مسکو سفر کنم. ما در این‌ مورد پیام‌هایی را مبادله کرده‌ایم زیرا فکر می‌کردم که رئیس جمهوری روسیه برای خدمت به نهضت صلح فضایی هرچند کوچک در اختیارم قرار می‌دهد و حالا این امکان فراهم شده است. فکر می‌کنم بعد از بازگشت از کانادا، امکان سفر به اوکراین فراهم باشد البته قبل از آن باید به روسیه رفته و به نوعی کمک کنم؛ با این حال دوست دارم به هر دو پایتخت بروم.

فرانسیس در ادامه همچنین با اشاره به تصمیم اخیر دیوان عالی آمریکا مبنی بر لغو قانون سقط جنین (رو علیه وید) و تصویب ممنوعیت آن، گفته است که به تصمیم دادگاه احترام می‌گذارد اما برای آنکه از حیث حقوقی به این موضوع جنجالی بپردازد، اطلاعات کافی ندارد.

وی در ادامه سقط جنین را قویا محکوم و آن را با «اجیر کردن آدمکش» مقایسه کرد و گفت: پرسش من این است؛ آیا گرفتن جان یک انسان برای حل یک مشکل، قانونی و درست است؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۰۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان