//
کدخبر: ۳۵۵۰۵۳ //

راهکار چین برای جلوگیری از رکود اقتصادی چیست؟

تورم کارخانه‌ای چین در ماه مه به پایین‌ترین سرعت خود در ۱۴ ماه اخیر رسید زیرا تقاضای ضعیف برای فولاد، آلومینیوم و سایر کالاهای صنعتی کلیدی به دلیل محدودیت‌های سختگیرانه کووید- ۱۹ و کاهش روند جهانی قیمت‌ها به سرعت افزایش یافت.

راهکار چین برای جلوگیری از رکود اقتصادی چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

اداره ملی آمار چین، امروز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت تولیدکننده پس از رشد ۸ درصدی در ماه آوریل و مطابق با پیش‌بینی‌های نظرسنجی رویترز، ۶.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و این کمترین مقدار از مارس ۲۰۲۱ بود.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه مه ۲.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت که مطابق با رشد آوریل بود. در نظرسنجی رویترز، انتظار می‌رفت که شاخص قیمت مصرف‌کننده ۲.۲ درصد افزایش یابد.

فشارهای ملایم قیمت‌ها همچنین به بانک مرکزی چین اجازه می‌دهد تا محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد حتی در شرایطی که مقامات پولی در بیشتر کشورها در تلاش برای کاهش تورم با افزایش شدید نرخ بهره هستند، منتشر کند.

شیانا یوئه، اقتصاددان چین در کپیتال اکونومیکس، گفت: تورم در کارخانه در باقی سال به مسیر نزولی خود ادامه خواهد داد. دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه‌های اخیر به طور قابل توجهی کند شده است که تحت تاثیر کنترل‌های سختگیرانه کووید- ۱۹، اختلال در زنجیره تامین و تولید و مصرف قرار گرفته است. کابینه چین در اواخر ماه مه، بسته‌ای متشکل از ۳۳ اقدام را برای احیای اقتصاد این کشور اعلام کرد.

بر اساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودروهای چینی در ماه مه نسبت به آوریل افزایش یافت اما همچنان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشت. نرخ بیکاری شهری در ماه آوریل به ۶.۱ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از فوریه ۲۰۲۰ و بسیار بالاتر از سقف هدف دولت ۵.۵ درصد است.

پکن مجموعه‌ای از اقدامات از کاهش نرخ‌های وام‌دهی معیار گرفته تا تاخیر در بازپرداخت وام‌ها را برای جلوگیری از رکود اقتصادی اتخاذ کرده است.گلدمن ساکس ماه گذشته پیش‌بینی رشد سال ۲۰۲۲ خود را از ۴.۵ درصد به ۴ درصد و کمتر از هدف رسمی چین که حدود ۵.۵ درصد بود، کاهش داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان