//
کدخبر: ۳۵۴۷۲۵ //

شولتز: تحریم‌ها توانایی نظامی روسیه را تضعیف می‌کند

صدراعظم آلمان مدعی شد مسکو نمی‌تواند توانایی‌های نظامی خود را به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب حفظ کند.

شولتز: تحریم‌ها توانایی نظامی روسیه را تضعیف می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز سه‌شنبه (هفتم ژوئن) در ادعایی گفت که مسکو نمی‌تواند توانایی‌های نظامی خود را به دلیل تحریم‌های شدید اعمال شده از سوی غرب حفظ کند.

به گزارش رویترز، شولتز در جریان بازدید از «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی به خبرنگاران گفت: اکنون تحریم‌های بسیار گسترده‌ای داریم که اقتصاد روسیه را چند دهه عقب می‌اندازد، این بدان معناست که روسیه نمی‌تواند در پیشرفت‌های اقتصادی و فناوری جهانی مشارکت داشته باشد.

وی سپس با ادعای اینکه «مسکو در گذشته از واردات کالاهای غیرنظامی برای مقاصد نظامی سوء‌استفاده کرده»، گفت: ما از گزارش‌ها می‌دانیم که این بدان معناست که روسیه حتی نمی‌تواند ظرفیت‌های نظامی خود را در همان سطح حفظ کند.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به منظور منزوی کردن مسکو در جامعه بین‌الملل، از انواع فشارها و تحریم‌ها علیه این کشور استفاده کنند. آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه، به حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان در قبال اوکراین شدت داده‌اند.

 با گذشت بیش از صد روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس و شروع جنگ اوکراین، منابع غربی از پیشروی هرچه بیشتر نیروهای روس در شرق این کشور خبر می‌‌دهند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم امروز (سه‌شنبه) از تسلط نیروهای کشورش بر مناطق مهمی در شرق اوکراین خبر داد و گفت شهر «اسویاتوهیرسک» به‌صورت کامل و مناطق مسکونی «سوِرودونتسک» به کنترل نیروهای روس درآمدند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۷۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان