//
کدخبر: ۳۵۰۹۹۷ //
وزارت دفاع روسیه:

اوکراین می‌خواهد مسکو را به تدارک حمله‌ای بزرگ متهم کند

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که مدارکی در دست دارد که نشان می دهد اوکراین در صدد است مسکو را به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی متهم کند.

اوکراین می‌خواهد مسکو را به تدارک حمله‌ای بزرگ متهم کند
به گزارش فرتاک نیوز،

یورو نیوز به نقل از خبرگزاری روسی تاس امروز چهارشنبه اعلام کرد که اوکراین در تدارک یک حمله داخلی است تا مسکو را برای تبعات آن مقصر جلوه دهد.

به گزارش تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که شواهدی دال بر تلاش کی‌یف برای تدارک چنین حمله‌ای که با واژه «بزرگ» از آن یاد شده، در دست دارد.

بنا بر این گزارش، «ایگور کریلف» مسئول بخش حفاظت در برابر حملات شیمیایی در نیروهای مسلح روسیه در این خصوص تأکید کرد: وزارت دفاع ما اطلاعاتی در باره آماده سازی اقدامات تحریک آمیز از سوی اوکراین برای متهم کردن ارتش روسیه به استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد.

این در حالیست که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر در کانال تلگرامی خود نوشته بود: بر اساس داده‌های وزارت دفاع روسیه، ایالات متحده و شرکای آن در ناتو وارد مرحله نهایی طراحی اقدامات تحریک‌آمیز در اوکراین علیه روسیه شده اند. اطلاعات وزارت دفاع روسیه، به وضوح ثابت می‌کند که واشنگتن در هماهنگی نزدیک با شرکای ناتو، به مرحله نهایی طراحی اقدامات تحریک آمیز در اوکراین پیش رفته است و تلاش دارد که جامعه جهانی را متقاعد کند که روسیه از مواد جنگی سمی و عوامل بیولوژیکی استفاده می‌کند.

پیش از این نیز «ایگور کریلوف»، رئیس نیروهای حفاظت تشعشع، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه گفته بود که ایالات متحده در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز برای متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای شیمیایی، بیولوژیکی یا تاکتیکی است. به گفته وی، واشنگتن سه سناریو را آماده کرده است: سناریوی اول حادثه با پرچم دروغین صحنه سازی شده، دوم استفاده مخفیانه از سلاح‌های کشتار جمعی (WMD) در حجم‌های کوچک و سوم و کمترین احتمال، استفاده آشکار از سلاح‌های کشتار جمعی در نبرد است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۹۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان