//
کدخبر: ۳۵۰۶۰۷ //

پناهندگان افغانی جایی در پاکستان ندارند

دولت پاکستان اعلام کرده افغان‌هایی را که پس از تسلط طالبان به آن کشور پناهنده شده‌اند را به عنوان پناهنده نخواهد پذیرفت.

پناهندگان افغانی جایی در پاکستان ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

مقامات پاکستانی می‌گویند که خواستار افزایش پناهندگان افغان در این کشور نیستند و افغان‌هایی را که پس تسلط طالبان بر افغانستان به پاکستان آمده‌اند به عنوان پناهنده نمی‌پذیرند.

آن‌ها می‌گویند که از زمان تسلط طالبان بر افغانستان بیش از ۱۰۰ هزار افغان که اکثرا افراد متخصص، مرفه و تحصیل‌کرده هستند با روادیدهای معتبر وارد پاکستان شده‌اند.

به گفته این مقامات، آن‌ها عمدتاً افغان‌های آسیب‌پذیری هستند که به دنبال مهاجرت به آمریکا و سایر کشورهای غربی تحت برنامه‌های اسکان مجدد پناهندگان می‌باشند؛ اما به دلیل تاخیر در رسیدگی به مدارک‌شان توسط سفارت‌های خارجی، در اسلام‌آباد در هتل‌ها و مهمان‌خانه‌ها گیر افتاده‌اند.

برخی از خانواده‌های مهاجرین افغان از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌خواهند که آن‌ها را به عنوان پناهنده ثبت کند. این افراد با اشاره به ممنوعیت تحصیل دختران توسط طالبان و سایر محدودیت‌ها بر زنان می‌گویند که نمی‌خواهند به کشور خود بازگردند.

پاکستان که در حال حاضر میزبان حداقل سه میلیون افغان است، سال گذشته اعلام کرد که پناهجویان جدید از افغانستان را نمی‌پذیرد و کنترل‌های مرزی را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی پس از تسلط طالبان تشدید کرد.

منصور احمد خان، سفیر اسلام‌آباد در کابل در این باره گفت که پاکستان در صدور ویزا برای افغان‌ها در مقایسه با دیگر کشورها به طور سهل‌تری عمل می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر افغان‌ها بخواهند وضعیت آن‌ها به پناهندگی تبدیل شود، این اتفاق نمی‌افتد و ما اجازه نمی‌دهیم. ما خواهان افزایش پناهندگان نیستیم.

این در حالی است که اخیرا شماری از افغان‌های مقیم اسلام‌آباد که خواستار پناهندگی در کشورهای دیگر هستند به دلیل تاخیر در رسیدگی به پرونده‌هایشان در برابر دفاتر سازمان ملل در این شهر، دست به اعتراض زده‌اند. برخی از آن‌ها برای نشان‌دادن اعتراض خود، کفن پوشیده‌ بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۶۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان