//
کدخبر: ۳۵۰۰۷۸ //

استقبال بایدن از تحریم های سنگین علیه روسیه

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به تمایل اتحادیه اروپا برای اجرای ششمین بسته تدابیر محدودکننده علیه روسیه گفت، دولت واشنگتن هم از بررسی ایده تحریم‌های بیشتر علیه روسیه استقبال می‌کند و با شرکایش در گروه هفت رایزنی خواهد داشت.

استقبال بایدن از تحریم های سنگین علیه روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری تاس، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در کاخ سفید گفت: در خصوص تحریم‌های مازاد، ما همواره از تحریم‌های بیشتر استقبال می‌کنیم.

بایدن گفت: طی روزهای آتی با اعضای گروه هفت (متشکل از اقتصادهای پیشرفته) درباره کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم و نمی‌خواهیم انجام دهیم، صحبت خواهم کرد.

اتحادیه اروپا با بررسی ششمین بسته تحریمی روسیه از زمان تهاجم این کشور به اوکراین، آماده به صفر رساندن خرید نفت و محصولات نفتی روسی می‌شود؛ گرچه مجارستان به عنوان یکی از اعضای این اتحادیه اعلام کرده است با استفاده از حق کرسی خود چنین تصمیمی را وتو خواهد کرد.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا جزئیات طرح تازه تحریم روسیه بابت حمله این کشور به اوکراین را اعلام کرده است که در صورت تصویب نهایی، قرار است خرید نفت از روسیه در یک زمانبندی شش ماهه به صفر برسد.

بر اساس این طرح محصولات پالایش شده نفتی روسیه هم تا پایان سال جاری میلادی یعنی تا حدود هفت ماه آینده از بازار اروپا حذف خواهد شد.

اما در واکنش به این اخبار، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان گفته چنین تصمیمی اقتصاد کشورش را که به شدت به نفت و گاز روسیه وابسته است، نابود خواهد کرد.

مجارستان به همراه سه کشور دیگر اروپایی، اسلواکی، بلغارستان و جمهوری چک، از اتحادیه اروپا خواسته‌اند که در صورت وضع تحریم‌ها علیه واردات نفت و گاز روسیه به داخل منطقه یورو، این چهار کشور از اعمال آنها معاف شوند. این چهار کشور به شدت به واردات نفت و گاز از روسیه وابسته‌اند.

همزمان در واکنش به طرح جدید اتحادیه اروپا، ولادیمیر جباروف، نماینده پارلمان روسیه به خبرگزاری دولتی ریانووستی گفته است که اروپا پس از تحریم نفت روسیه به خرید نفت این کشور از طریق کشورهای ثالث ادامه خواهد داد.

جبارف گفته است: آنها می‌گویند ما از شما نفت نمی‌خریم، ما آن را به زور نمی‌دهیم؛ شما همچنان از طریق کشورهای ثالث و فقط گران‌تر خریداری خواهید کرد.

اما طرح تحریم‌های جدید صرفا محدود به خرید نفت و محصولات نفتی روسیه نیست.

رئیس کمیسیون اروپا درباره دیگر جزئیات بسته ششم روسیه گفته است که افسران بلندپایه ارتش روسیه که در بوچا و ماریوپل به گفته او "مرتکب جنایات جنگی شده‌اند" تحریم خواهند شد.

همچنین قرار است سه بانک بزرگ روسیه از جمله اسبربانک که بزرگترین بانک روسی است از دسترسی به سامانه پیام‌رسان سوئیفت محروم شوند. این سامانه برای رد و بدل کردن پیام‌هایی که به مبادلات بانکی و مالی سرعت می‌دهد، به کار می‌رود. قطع شدن سه شبکه تلویزیونی بزرگ دولتی روسیه که به گفته رئیس کمیسیون اروپا "دروغ‌های پوتین را تقویت می‌کنند"، بخش دیگری از طرح جدید تحریم‌های روسیه است.

قرار است در روزهای آینده جزئیات این طرح مورد بررسی و توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۰۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان