//
کدخبر: ۳۴۹۵۸۸ //

اوکراین به انبار مهمات روسیه حمله کرد

منابع خبری از حمله اوکراین به انبار مهمات ارتش روسیه در نقطه مرزی بین دو کشور خبر دادند.

اوکراین به انبار مهمات روسیه حمله کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

منابع خبری از آتش گرفتن یک انبار مهمات ارتش روسیه در نقطه مرزی با اوکراین خبر دادند.

به گزارش خبرگزار «رویترز» این انبار مهمات روسیه در «کوزیچوو» نزدیک «بلگورود» در مرز روسیه با اوکراین قرار داشت که در آتش سوخت. فرماندار این منطقه نسبت به خسارات یا تلفات جانی ابراز بی اطلاعی کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه  اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، در جریان عملیات شبانه، ۱۲ پهپاد اوکراینی و دو موشک «توچکا-یو» این کشور را منهدم کردند.  وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که نیروهای مسلح روسیه همچنین در طول عملیات شبانه روز گذشته خود، دو بمب‌افکن «سوخو-۲۴ ام» اوکراین را ساقط کردند.

در رویدادی دیگر مرتبط با تحولات روسیه و اوکراین،  یک مقام ارشد روسیه روز یکشنبه پیشنهاد داد که می‌توان دارایی‌های مستقر در روسیه متعلق به کشورهایی که متخاصم می‌داند را در انتقام از پیشنهاد ایالات متحده برای فروش دارایی‌های الیگارش‌های روسی و پرداخت درآمد حاصل از آن به اوکراین، مصادره کرد.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه گفت: «در مورد شرکت‌هایی که در خاک روسیه مستقر هستند و صاحبان آن‌ها شهروندان کشورهای متخاصم هستند و تصمیم به توقیف دارایی‌های روسیه گرفته شده است، اتخاذ تدابیر متقابل و مصادره دارایی‌ها منصفانه است.»

وی گفت: «درآمد حاصل از فروش این دارایی‌ها صرف توسعه کشورمان خواهد شد.»

ولودین، لیتوانی، لتونی، لهستان و ایالات متحده را به زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و توسل به دزدی متهم کرد. وی از کشورهای متخاصم خواست تا به شیوه‌ای متمدنانه عمل کنند و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

اظهارات ولودین پس از آن بیان شد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، پیشنهادی را برای افزایش فشار اقتصادی بر روسیه، با تشدید توقیف و مصادره اموال الیگارشی‌ها ارائه داد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان