//
کدخبر: ۳۴۸۸۴۱ //

چهار مبتلا به تب کریمه کنگو در عراق جان باختند

وزارت بهداشت عراق از مرگ چهار نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو و شناسایی ۱۸ فرد مبتلا به این بیماری در این کشور خبر داد.

چهار مبتلا به تب کریمه کنگو در عراق جان باختند
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری ملی عراق (واع) امروز ( سه شنبه ) به نقل از  «سیف البدر» سخنگوی وزارت بهداشت این کشور اضافه کرد: تاکنون چهار نفر بر اثر ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در عراق جان خود را از دست داده‌اند و ۱۸ مورد ابتلا به این بیماری نیز شناسایی شده است.  

 « البدر» از عراقی‌ها احتیاط و توجه به هشدارها و پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری خطرناک را خواستار شد. 

بر اساس گزارش خبرگزاری ملی عراق بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در استان «ذی قار» در جنوب این کشور شناسایی شده است. 

به گفته وزارت بهداشت عراق، بیشترین افراد مبتلا به بیماری  تب خونریزی دهنده کریمه دامداران و پروش دهندگان گاو، گوسفند، بز و سایر احشام و همچنین کارگران قصابی هستند. 

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت در استان «ذی قار» دیروز (دوشنبه) کمپین نظارت بر بازارهای فروش گوشت قرمز را راه اندازی کرد. 

همچنین مرکز رسانه‌های بهداشتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌های بهداشتی در بخش ناصریه یک کمپین کنترلی برای نظارت بر قصابی‌ها و فروش گوشت قرمز در بازارها و فروشگاه‌ها راه اندازی کرده اند.  

«نبیل حمدی» مدیر بهداشت استان «کرکوک» نیز دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که این استان کمپینی را برای جلوگیری از تب خونریزی دهنده کنگو راه اندازی خواهد کرد. 

وی در یک گفت و گوی مطبوعاتی ثبت هرگونه ابتلا به این بیماری در این شهر را تکذیب کرد. 

عراق بصورت رسمی اولین مرگ ناشی از این بیماری را در سال ۲۰۱۸ ثبت کرد. این کشور در سال ۲۰۱۸ تنها سه مورد مرگ بر اثر تب خونریزی دهنده کنگو در استان‌های واسط و موصل ثبت کرد. 

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تب خونریزی دهنده یک بیماری ویروسی است که ۴۰ درصد از افراد مبتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. 

متخصصان بهداشتی خاطرنشان می‌کنند: از علائم این بیماری می‌توان به افزایش دمای بدن، بدشکلی عمومی، درد عضلانی، حالت تهوع، استفراغ و ایجاد لکه‌های خونریزی‌دهنده در زیر پوست اشاره کرد. 

تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو  یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود. 

این بیماری برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ در کریمه اوکراین شرح داده شد و نام تب خون‌ریزی دهنده برای آن اعلام شد. در سال ۱۹۶۹ معلوم شد بیماری‌زای ایجادکننده تب خون‌ریزی دهنده در کریمه مشابه همان بیماری است که در سال ۱۹۵۶ در جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهده شده است. از این رو با توجه به مشابهت نشانه‌ها در هر دو مکان، این بیماری کریمه-کنگو نامگذاری شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۸۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان