//
کدخبر: ۳۴۸۵۹۶ //

کاهش نرخ مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

بر اساس اعلام دولت فرانسه میزان مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی دو درصد کمتر از نرخ مشارکت در دور اول این انتخابات بوده است.

 کاهش نرخ مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
به گزارش فرتاک نیوز،

 وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که میزان مشارکت در دور دوم انتخابات تا ساعت 5 بعد از ظهر حدود 63.23 درصد بوده که همچنان دو درصد کمتر از نرخ مشارکت در دور اول این انتخابات یعنی 65 درصد بوده است.

نرخ مشارکت رای دهندگان فرانسوی در دور دوم انتخابات پنج سال پیش یعنی 2017 میلادی نیز حدود 65.30 درصد بوده است. 

تایج غیررسمی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امشب و نتیجۀ تایید شدۀ آن روز چهارشنبه 27 آوریل (هفتم اردیبهشت) «به طور رسمی» اعلام می‌شود.

مراسم معارفه رئیس جدید دولت نیز حداکثر تا 13 می برگزار خواهد شد. در این مراسم، بار دیگر رئیس شورای قانون اساسی فرانسه نتایج انتخابات را قرائت و بطور رسمی نام پیروز انتخابات را به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور اعلام می‌کند.

فرانسوی‌ها امسال یک بار دیگر در ماه ژوئن به پای صندوق‌های رای خواهند رفتند تا در انتخابات پارلمانی شرکت کنند.

به‌نوشته رسانه‌های اروپایی بیش از 48 میلیون تن از شهروندان واجد شرایط فرانسوی در این انتخابات شرکت می‌کنند و دو گزینه برای ریاست‌جمهوری کشورشان در 5 سال آینده را پیشِ‌رو دارند که یکی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور میانه‌روی کنونی و دیگری مارین لوپن، رقیب نزدیک او از جناح راست افراطی است.

در دور دوم فقط دو نامزد برتر شرکت دارند که بیشترین رأی را در دور اول انتخابات به دست آورده‌اند. ماکرون و لوپن در دور اول انتخابات بهترین نتیجه را بین دوازده نامزد به دست آورده به دور دوم راه یافتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان