//
کدخبر: ۳۴۸۲۸۸ //
در نشست خبری با همتای قزاقستانی؛

لاوروف: مذاکره با اوکراین متوقف شده است/ تهدیدات را نمی پذیریم

وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه مسکو تهدیدات را نمی پذیرد، گفت مذاکرات با اوکراین متوقف شده است و کی یف تا کنون پاسخی به پیشنهادات مسکو نداده است.

لاوروف: مذاکره با اوکراین متوقف شده است/ تهدیدات را نمی پذیریم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای قزاقستانی خود گفت: مذاکرات بین روسیه و اوکراین متوقف شده است و ما تا کنون هیچ پاسخی از کی یف به پیشنهادات خود دریافت نکرده‌ایم.

سرگئی لاوروف در این نشست خبری تصریح کرد: برنامه ریزی های غرب برای تبدیل اوکراین به پایگاهی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل روسیه شکست خورد.

وی ادامه داد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا توافق متکاملی با چین و هند دارد و همکاری‌های دوجانبه باید در سایه تحریم‌ها علیه روسیه همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد: مسکو با کشورهایی که اوکراین برای تضمین توافق با روسیه پیشنهاد داده است مخالفتی ندارد به شرط اینکه امنیت روسیه را تهدید نکنند.

لاوروف تصریح کرد: روسیه تهدیدات را نمی‌پذیرد و اظهارات و اقدامات اخیر مقامات کی یف بیانگر این است که آنها نیازی به مذاکره با مسکو احساس نمی‌کنند.

وی همچنین گفت: ما در زمینه امنیت بیولوژیکی با قزاقستان گفتگو کردیم و در حال آماده سازی تعدادی توافقنامه در این زمینه هستیم.

«مختار تیلوبردی » وزیر خارجه قزاقستان هم در این نشست خبری گفت: همکاری با روسیه در سیاست خارجی ما از اولویت اصلی برخوردار است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۲۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان