//
کدخبر: ۳۴۸۱۱۱ //

مخالفت دوباره چین با اعمال تحریم‌های یک‌جانبه غرب

رئیس‌جمهوری چین امروز اعلام کرد که دولتش از مداکره برای حل‌وفصل مناقشه‌های بین المللی حمایت می‌کند اما مخالف استفاده از اهرم تحریم علیه کشورها است.

مخالفت دوباره چین با اعمال تحریم‌های یک‌جانبه غرب
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری شینهوا به نقل از "شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین که برای یک اجلاس اقتصادی بین المللی سخنرانی می کرد، گزارش داد: ما متعهد به حل‌وفصل صلح‌آمیز اختلافات و مناقشه‌ میان کشورها از طریق مذاکره و مشورت هستیم. از تمامی اقدامات در مسیر حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران ها حمایت می کنیم. ما با استانداردهای دوگانه و اعمال تحریم های یک جانبه مخالف هستیم.

این اظهارات رئیس جمهوری چین در حالی مطرح شده است که پکن از مسکو در جنگ اوکراین حمایت کرده و عنوان داشته است که روسیه با مسئله توسعه ناتو به سوی شرق اروپا تحریک شده است.

شی جین پینگ در این سخنرانی درمورد مخالفتش با رژیم تحریم‌ ها اشاره ای به تحریم های اخیر غرب علیه روسیه نداشت.

شی جین پینگ در ادامه تصریح کرد که چین همچنان متعهد به احترام به تمامیت ارضی و استقلال همه کشورها است، مسیر عدم مداخله در امور داخلی کشورها را دنبال می کند و به انتخاب‌های مستقل در راستای توسعه و سیستم های اجتماعی انتخاب شده از سوی مردم در کشورهای مختلف احترام می گذارد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس جمهوری چین بدون اشاره مستقیم به اقدامات تنبیهی غرب علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین عنوان کرد که کشورش با اعمال تحریم های یک جانبه مخالف است.

پکن پیشتر بارها از تحریم های غرب از جمله تحریم ها علیه روسیه انتقاد کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان