//
کدخبر: ۳۴۷۸۷۱ //

مسکو: پوتین به نشست جهانی مبارزه با کرونا دعوت نشده است

سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید، مسکو تا کنون هیچ دعوتنامه‌ای برای شرکت در دومین نشست مجازی مبارزه با کرونا دریافت نکرده است.

مسکو: پوتین به نشست جهانی مبارزه با کرونا دعوت نشده است
به گزارش فرتاک نیوز،

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که هنوز از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای شرکت در دومین نشست جهانی کووید-19 دعوت نشده است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این نشست قرار است 12 ماه مه به میزبانی مشترک آمریکا، آلمان، اندونزی و سنگال به صورت مجازی برگزار شود. 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در این باره گفت: مسکو هنوز هیچ دعوتنامه‌ای برای شرکت در نشست جهانی مبارزه با ویروس کرونا دریافت نکرده است. 

وی افزود: اطلاعی ندارم که اصلا روسیه به این نشست دعوت شده است یا نه. 

نشست جهانی کرونا قرار بود در ماه مارس برگزار شود اما پس از حمله روسیه به اوکراین و به دلیل اینکه دولت آمریکا همچنان با کنگره برای تأمین بودجه اضافی برای واکسیناسیون کووید-۱۹ درگیر است، به ماه مه موکول شد. 

این دومین نشست جهانی در خصوص مبارزه با همه‌گیری کروناست. در اولین نشست که در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی برگزار شد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کشور‌ها خواست تا منابع بیشتری را برای کمک به افزایش نرخ واکسیناسیون در سراسر جهان اختصاص دهند.

پایگاه خبری پالتیکو با اشاره به برگزاری این نشست نوشت، این نشست درحالی برگزار می‌شود جامعه جهانی در مورد روشهای مقابله با کووید-۱۹ سردرگم است و بسیاری از کشور‌ها محدودیت‌های بهداشت عمومی مانند دستورات ماسک در فضا‌های بسته و اقدامات قرنطینه را کاهش داده‌اند. در همین حال، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هنوز اولین واکسن خود را دریافت نکرده‌اند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۸۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان