//
کدخبر: ۳۴۷۴۳۰ //

زلنسکی: بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نیروی اوکراینی تاکنون کشته شده‌اند

رئیس‌جمهوری اوکراین تصریح کرد که بین ۲۵۰۰ تا سه هزار نیروی اوکراینی تاکنون در جنگ اوکراین کشته و ۱۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

زلنسکی: بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نیروی اوکراینی تاکنون کشته شده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

"ولودیمیر زلنسکی"، در مصاحبه با شبکه سی ان ان همچنین خاطر نشان کرد که همه کشورهای جهان باید برای احتمال اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در جنگ اوکراین استفاده کند، آماده باشند. هنه تنها من بلکه همه جهان و همه کشورها باید این رابطه نگران باشند.

این مقام ارشد اوکراین مدعی شد: در این میان استفاده از تسلیحات شیمیایی نیز مطرح است. برای آنها جان انسان‌ها ارزشی ندارد. ما نباید هراس داشته باشیم بلکه باید آماده باشیم. این مسئله فقط مختص اوکراین نیست بلکه موضوعی است که به همه جهان ارتباط دارد.

این اظهارات زلنسکی در حالی مطرح شده است که ویلیام برنز رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) گفت کشورش نمی‌تواند احتمال استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای تاکتیکی را با توجه به ناامیدی فزاینده مسکو از پیروزی در جنگ اوکراین، کم اهمیت بداند.

رئیس جمهوری اوکراین در این مصاحبه عنوان کرد که مقامات اوکراین معتقدند حدود ۲۵۰۰ تا سه هزار نیروی این کشور تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده اند این در حالی است که که زلنسکی مدعی شد که تلفات روس ها بین ۱۹ تا ۲۰ هزار نفر بوده است. ارتش روسیه اعلام کرده تاکنون ۱۳۵۱ نفر در جنگ اوکراین کشته شده اند.

زلنسکی عنوان کرد که ۱۰ هزار نیروی دیگر زخمی شده اند که سخت است گفته شده چه تعداد از آنها جان سالم به در خواهند برد.

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در پی نادیده گرفتن شدن هشدارهای مسکو درباره گسترش ناتو به سوی مرزهای روسیه و نگرانی های امنیتی این کشور، با حمله همه جانبه نیروهای روسیه به اوکراین آغاز شد که تاکنون با تلفات و زیان های مالی بسیار و اعمال تحریم های گسترده مالی و اقتصادی غرب علیه روسیه، ادامه یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۴۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان