//
کدخبر: ۳۴۶۵۳۲ //
در مصاحبه با الجزیره؛

زلنسکی: از واگذار کردن زرادخانه هسته ای خود پشیمانیم

رئیس جمهور اوکراین با ابراز ناامیدی از نتیجه مذاکرات با روسیه گفت از واگذار کردن زرادخانه هسته‌ای خود پشیمانیم ولی به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

زلنسکی: از واگذار کردن زرادخانه هسته ای خود پشیمانیم
به گزارش فرتاک نیوز،

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت از واگذار کردن زرادخانه هسته‌ای خود پشیمانیم ولی به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و ما با واگذاری زرادخانه هسته‌ای باعث تضعیف خود شدیم.

زلنسکی که با شبکه تلویزیونی الجزیره مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: اگر نیروهای ما نتوانند حمله به دونباس را دفع کنند، احتمال حمله مجدد به کی یف همچنان وجود دارد. سربازان ما تا آخرین گلوله در ماریوپول خواهند جنگید و تسلیم نخواهند شد. نیروهای روسیه به غیرنظامیان در ماریوپول اجازه نمی‌دهند به غذا و دارو دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: روسیه هر روز بهانه جدیدی برای جلوگیری از تخلیه غیرنظامیان از ماریوپول توسط کشتی‌های ترکیه مطرح می‌کنند. حدود دو هزار کودک اوکراینی مفقود هستند و از سرنوشت آنها خبر نداریم.

رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد: جنگ هنوز به پایان نرسیده و بسیاری از مناطق کشور ما تحت اشغال است. روس‌ها به علت اراده اوکراینی‌ها از وارد شدن به کی یف ناکام ماندند. اگر روسیه می‌توانست همه خاک ما را به زیر سلطه خود درآورد، این کار را می‌کرد ولی نتوانست و شکست خورد. روسیه هزاران نظامی خود را در کی یف و چرنیهیف از دست داده است.

زلنسکی اظهار داشت: مذاکرات با روسیه متوقف نشده است ولی به کندی ادامه دارد و تا کنون هیچ نتیجه‌ای از آن مشاهده نمی‌کنم. مذاکرات تنها راه متوقف کردن خونریزی و کشتار است.

رئیس جمهور اوکراین در پایان گفت: کشورهایی از جمله انگلیس، آمریکا، لهستان، ترکیه و ایتالیا برای اینکه ضامن امنیت اوکراین باشند، اعلام آمادگی کرده اند . ما درخواست کرده ایم چین نیز به کشورهای ضامن ملحق شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۵۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان