//
کدخبر: ۳۴۵۹۴۴ //

واکنش کره شمالی به قطعنامه اخیر حقوق بشر سازمان ملل متحد علیه این کشور

کره شمالی قطعنامه اخیر حقوق بشر سازمان ملل متحد که در آن «پیونگ یانگ» را به دلیل سواستفاده از حقوق انسان ها محکوم کرده است، نقض بزرگ حق حاکمیت این کشور توصیف کرد.

واکنش کره شمالی به قطعنامه اخیر حقوق بشر سازمان ملل متحد علیه این کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

 از خبرگزاری «یونهاپ»، کره شمالی در واکنش به قطعنامه اخیر حقوق بشر سازمان ملل متحد که «پیونگ یانگ» را به دلیل سواستفاده از حقوق انسان ها محکوم کرده، این قطعنامه را محصول سیاست خصمانه ضدبشری و غیرقانونی واشنگتن در برابر خود دانست. 

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای بیستمین سال متوالی روز جمعه با تصویب قطعنامه ای علیه کره شمالی، ادامه نقض حقوق بشر و همچنین بدتر شدن شرایط انسانی در این کشور با شروع همه گیری ویروس کرونا  را محکوم کرد.

برپایه این گزارش، وزارت امور خارجه کره شمالی امروز با صدور بیانیه ای با رد این قطعنامه، به عنوان نقض بزرگ حق حاکمیت خود آنرا محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «سازمان ملل متحد به عنوان نهادی بی طرف و عادل نباید قطعنامه ای را که از سوی آمریکا و کشورهای غربی هر سال مطرح می شود،تصویب کند.» 

این بیانیه می افزاید: « این تنها ابزار سیاسی برای تخاصم با کره شمالی و لکه دار کردن تصویر این کشور و رد حقوق اصلی و منافع مردم کره شمالی  است.»

در بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین یادآوری شده است: نقض بنیادی حقوق بشر، از جمله تبعیض های نژادی و خشونت علیه زنان در کشورهای غربی و آمریکا شایع است و این کشورها ریاکارانه درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی قضاوت می کنند. کره شمالی دیگر در برابر اقدامات خصمانه آمریکا و پیروانش بردباری نشان نخواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان