//
کدخبر: ۳۴۵۱۲۹ //

واشنگتن دلالان اسلحه برای ارتش میانمار را تحریم کرد

واشنگتن در اقدامی مشابه با کانادا و انگلیس، تحریم‌هایی را علیه دلالان و شرکت‌هایی که گفته می‌شود در تهیه تسلیحات برای حکومت نظامی میانمار دست دارند،اعمال کرد.

واشنگتن دلالان اسلحه برای ارتش میانمار را تحریم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، وزارتخزانه داری آمریکا گفت که تحریم‌های واشنگتن سه فروشنده ادعایی اسلحه و دو شرکت مرتبط با آنها و همچنین یک شرکت فعال در بخش دفاعی متعلق به تای زا تای زا که قبلاً تحت تحریم های ایالات متحده بود را  هدف قرار داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت، از زمان کودتای فوریه 2021 که میانمار را به آشوب کشاند، واشنگتن 27 نهاد و 70 فرد را تحریم کرده است و به تحمیل هزینه‌ها بر حکومت نظامی ادامه خواهد داد.

بلینکن گفت: «ما امروز این اقدامات را در پاسخ به خشونت‌های روزافزون رژیم، برای نشان دادن حمایت قوی خود از مردم برمه، و ارتقای پاسخگویی در ارتباط با کودتا و خشونت‌های انجام شده توسط رژیم انجام دادیم.

ایالات متحده همچنین لشکر 66 پیاده نظام سبک ارتش میانمار را که به گفته وزارت خزانه داری به قتل عام غیرنظامیان در شهرهای پیای و هپروسو و دو فرمانده نظامی متهم شده بود، تحریم کرد.

واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد که به این نتیجه رسیده است که ارتش میانمار در خشونت علیه اقلیت روهینجا مرتکب نسل کشی و جنایت علیه بشریت شده است. مقامات آمریکایی گفتند امیدوارند که عزم راسخ به جلوگیری از جنایات ارتش کمک کند. وزارت خارجه میانمار تصمیم آمریکا برای اعلام نسل کشی را رد کرد و گفت که این تصمیم بر اساس اطلاعات نادرست است و تلاشی برای مداخله در امور داخلی این کشور است. 

کانادا نیز اعلام کرده که علیه چهار فرد و دو شرکت که مسئول تهیه و عرضه تسلیحات به ارتش میانمار  اقدام کرده است. انگلیس دو شخص و سه شرکت را در لیست سیاه قرار داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان