//
کدخبر: ۳۴۵۰۷۳ //
«امیر عبداللهیان» در گفتگو با المیادین:

در مذاکرات «وین» به توافق نزدیک شده‌ایم/ تحریم‌ها باید لغو شوند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه المیادین تأکید کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای «وین» به توافق نزدیک شده ایم.

در مذاکرات «وین» به توافق نزدیک شده‌ایم/ تحریم‌ها باید لغو شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت: سیاست ایران در لحاظ استقلال سیاسی و عدم پیروی از غرب و شرق یک سیاست ثابت است. دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی هوشمندانه و همکاری فعال با تمامی کشورها را در پیش گرفته است.

بر اساس این گزارش، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: ما همواره دست همکاری به سمت کشورهای همسایه خود دراز کرده و می‌کنیم. درست است که روابط تهران با ریاض خوب نیست، اما ما مسئول این مسأله نیستیم.

وی اظهار داشت: ما برای آغاز دور پنجم گفتگوهای سیاسی با عربستان سعودی اعلام آمادگی کرده ایم . در حال حاضر، روابط میان ریاض و تهران دارای چالش‌هایی است. به هر حال، تلاش می‌کنیم گفتگوها ادامه یابد. معتقدیم که برخی رفتارهای نامناسب از سوی سعودی‌ها، در روابط با تهران تأثیرگذار است.

امیر عبداللهیان در ادامه سخنانش افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشورهای عربی دوستانه است. وی با اشاره به جنگ علیه یمن هم تصریح کرد: ما از دفاع مردمی یمن از حاکمیت خود تمجید می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران از توقف جنگ و لغو محاصره علیه یمن استقبال می‌کند.

وی با اشاره به فاجعه منا در اراضی عربستان هم افزود: ما این حادثه فاجعه بار را فراموش نمی‌کنیم. امیر عبداللهیان در خصوص روابط میان تهران و قاهره نیز گفت: سیاست ایران مبتنی بر تقویت روابط با مصر است. ما نقاط مشترکی با مصر داریم که از جمله مواضع دو طرف در قبال بحران سوریه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات شمشیر قدس علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: عملیات شمشیر قدس، ضعف صهیونیست‌ها را آشکار ساخت. وی به روابط تهران با ابوظبی نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این روابط، مسأله فلسطین را فراموش نمی‌کنیم چراکه این مسأله خط قرمز تهران است.

امیر عبداللهیان مذاکرات هسته‌ای در وین را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ما در مذاکرات وین به توافق نزدیک شده ایم . آنچه که برای تهران مهم است، لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین در این زمینه است. آمریکایی‌ها تلاش داشته اند تا در خصوص مسائل باقی مانده در مذاکرات، مستقیماً با تهران وارد گفتگو شوند.

وی در همین راستا افزود: دولت بایدن باید بیش از فکر کردن به مذاکرات مستقیم، حسن نیت خود را نشان دهد. اثبات حسن نیت آمریکا نیز تنها از رهگذر لغو یکی از تحریم‌ها علیه ایران میسر خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان