//
کدخبر: ۳۴۴۴۵۰ //

جنگ اوکراین و آماری وحشتناک

آخرین تخمین سازمان ملل از شمار آوارگان داخلی اوکراین ۱.۸۵ میلیون نفر بود، اما IOM شمار افراد آواره داخلی را ۶.۴۸ میلیون نفر محاسبه کرد.

جنگ اوکراین و آماری وحشتناک
به گزارش فرتاک نیوز،

آسوشیتدپرس نوشت: تخمین‌های «سازمان بین‌المللی مهاجرت» (IOM) نشان می‌دهد که شمار آوارگان در اوکراین فقط در طول سه هفته از شروع  جنگ با چه سرعتی در حال افزایش است و دارد به شمار آوارگان جنگ طولانی‌مدت سوریه نزدیک می‌شود که باعث آواره شدن حدود ۱۳ میلیون نفر در داخل و خارج این کشور شد.

این یافته‌ها در مقاله‌ منتشرشده در «دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل» در روز جمعه منتشر شده است.

گرچه آخرین تخمین سازمان ملل از شمار آوارگان داخلی اوکراین ۱.۸۵ میلیون نفر بود، اما IOM با انجام یک بررسی در فاصله ۹ تا ۱۶ مارس برای به دست آوردن تخمین بهتری از این مشکل شمار افراد آواره داخلی را ۶.۴۸ میلیون نفر محاسبه کرد. مقامات سازمان ملل می‌گویند دلیل این افزایش شدید در این تخمین جدید دسترسی IOM به مناطق شرقی و شمالی اوکراین است که در نزدیکی درگیری‌های فعال قرار دارند و میزبان شمار زیادی از آوارگان هستند که میان شهرها یا در داخل استان‌ها جابه‌جا شده‌اند.

«مرکز بین‌المللی پایش آوارگان» در نروژ هم گزارش داده است که اغلب این آوارگان داخلی در خانه‌های بستگانش یا در زیرزمین‌ها یا گاراژهای زیرزمینی ماشین پناه گرفته‌اند؛ پناهگاه‌های حمله هوایی و ایستگاه‌های مترو هم محل‌های دیگر سکونت این آوارگان هستند. بر اساس گزارش این مرکز همچنین شمار فزاینده‌ای از این آوارگان داخلی در پناهگاه‌های جمعی یا ساختمان‌های عمومی مانند مدارس، کلیساها، سالن‌های ورزشی و موسیقی زندگی می‌کنند که در آنها علاوه بر ازدحام جمعیت با محدودیت آب و برق و خطر انتقال کرونا و بیماری‌های عفونی دیگر روبرو هستند.

همچنین بر اساس بررسی IOM «تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۲ میلیون نفر در اوکراین در میان مناطق جنگ‌زده گیر افتاده‌اند یا به خاطر خطرات شدید امنیتی، تخریب پل‌ها و جاده‌ها و همچنین نبود اطلاعات منابع یا اطلاعات درباره اینکه در کجا می‌توانند جای امن و محل اقامتی پیاده کنند، نمی‌توانند این مناطق را ترک کنند.»

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۴۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان