//
کدخبر: ۳۴۲۸۸۷ //

پوتین: ملی گرایان اوکراین از سپر انسانی استفاده می کنند

رئیس جمهور روسیه می گوید ارتش این کشور در اوکراین با نیروهای نئو نازی و مزدورانی روبرو است که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

پوتین: ملی گرایان اوکراین از سپر انسانی استفاده می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست شورای امنیت ملی این کشور، گفت: هرگز این را رد نمی‌کنم که روس‌ها و اوکراینی‌ها، یک ملت هستند.

وی افزود: در حال حاضر، با نیروهای نئو نازی در اوکراین روبرو شده ایم. ملی گراها و مزدوران خارجی که از دیگر مناطق، ازجمله از خاورمیانه به اوکراین آمده اند، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: ملی گرایان به جای دور کردن تجهیزات از جمعیت غیرنظامیان، سلاح‌های خود را در مناطق غیرنظامی مستقر می‌کنند و هزاران خارجی به گروگان گرفته شده اند.

وی افزود: ارتش روسیه کریدور بشردوستانه در اوکراین ایجاد کرد و حمل و نقل فراهم کرد تا غیرنظامیان بتوانند مناطق درگیری را ترک کنند، اما ملی گراها اجازه انجام آن را نمی‌دهند.

پوتین تاکید کرد: عملیات ویژه در اوکراین دقیقاً مطابق با برنامه پیش می‌رود.

رئیس جمهور روسیه پیشتر در گفتگو با همتای فرانسوی گفته بود که تا برآورده شدن اهدافش به عملیات در اوکراین ادامه می‌دهد. از جمله این اهداف، غیرنظامی شدن اوکراین و رعایت اصل بی طرفی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۸۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان