//
کدخبر: ۳۴۲۱۴۸ //
لحظه به لحظه با جنگ روسیه و اوکراین؛

فهرست تحریم های آمریکا / بایدن: رابطه روسیه با اقتصاد جهان قطع میشود

رئیس‌جمهور آمریکا فهرستی از تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد و گفت که تحریم‌های جدید به اقتصاد روسیه آسیب می‌رساند و رابطه مسکو را با اقتصاد جهانی قطع می‌کند.

فهرست تحریم های آمریکا / بایدن: رابطه روسیه با اقتصاد جهان قطع میشود
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از برگزاری اجلاس اضطراری گروه هفت درباره اوکراین، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا فهرستی از تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد و گفت که تحریم‌های جدید به اقتصاد روسیه آسیب می‌رساند و رابطه مسکو را با اقتصاد جهانی قطع می‌کند.

بایدن گفت که تحریم‌های جدید «هزینه سنگینی بر اقتصاد روسیه تحمیل خواهد کرد و بهینه‌سازی شده‌اند تا تأثیر بلندمدت بر روسیه را به حداکثر برسانند.

به گفته بایدن، هدف از این تحریم‌ها آسیب رساندن به بخش فناوری روسیه، از جمله قطع بیش از نیمی از واردات فناوری و همچنین صنایع فضایی، هوافضا و نظامی روسیه است. با این حال، او قطع ارتباط روسیه با سیستم بانکی بین‌المللی سوئیفت را همانطور که برخی از متحدان اروپایی پیشنهاد کرده‌اند رد کرد و گفت که تحریم‌ها تأثیری برابر یا بیشتر خواهند داشت.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که چهار بانک روسی دیگر که دارایی بیش از یک تریلیون دلار دارند، تحریم می‌شوند و دارایی‌های آنها در ایالات متحده مسدود می‌شود و مقامات روسی و خانواده‌های آنها نیز تحریم خواهند شد. او گفت که تحریم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز روی میز قرار دارد.

در ارتباط با تحریم بانک‌های روسیه، خزانه داری ایالات متحده اعلام کرده است که بانک‌های مورد نظر شامل «اوتکریتیه اف سی بانک»، «سوکوم بانک»، «نویکوم بانک»، و «وی تی بی بانک» و همچنین شرکت‌های دولتی مانند گازپروم هستند. وزارت بازرگانی ایالات متحده همچنین اقدامات کنترل صادرات را در مورد تحریم اقلام حساس از جمله نیمه هادی‌ها، اجزای هواپیما، کامپیوترها، لیزرها و تجهیزات مخابراتی اعلام کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین ۲۴ فرد و نهاد بلاروسی از جمله «بلینوست بانک» و «بانک دابرابیت» و وابستگان نزدیک رئیس جمهور بلاروس، «الکساندر لوکاشنکو» را تحریم کرد.

اعلام این تحریم‌ها از سوی آمریکا در واکنش به تحولات اوکراین و عملیات نظامی روسیه صورت می‌گیرد. کشورهای اروپایی و آمریکا در واکنش‌های خشم آلود به حملات روسیه علیه اوکراین وعده داده اند که روسیه را با شدیدترین تحریم‌ها روبرو خواهند کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان