//
کدخبر: ۳۴۱۸۱۵ //

توئیت امیر قطر درباره دیدار با رئیس‌جمهور ایران

امیر قطر در ارتباط با دیدارش با رئیس‌جمهور ایران در پیامی نوشت که در خصوص هم‌افزایی میان دو کشور با سید ابراهیم رئیسی بحث و تبادل نظر کرده است.

توئیت امیر قطر درباره دیدار با رئیس‌جمهور ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، شامگاه دوشنبه، در قالب پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر به سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به دوحه پرداخت.

امیر قطر در این خصوص نوشت: «من با جناب رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی که امروز از استقبال او خرسند گشتم، هم‌افزایی میان قطر و ایران را -کشوری که با آن روابط تاریخی، مبتنی بر اصل حس‌همجواری و تحقق منافع مشترک داریم- مورد بررسی قرار دادم. ما افزون بر مهم‌ترین تحولات منطقه و جهان راه‌های حفظ امنیت منطقه و ثبات آن را مورد بحث قرار دادیم».

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ، دیروز دوشنبه در صدر هیأتی و در پاسخ به دعوت امیر قطر به دوحه سفر کرد. رئیس‌جمهور ایران قرار است امروز در نشست اوپک گازی نیز شرکت کند. این سفر در حالی صورت گرفته است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در سفر به منطقه به دوحه رفته بود و با امیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

در همین خصوص سعید خطیب‌زاده دیروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره سفر غیرعلنی وزیر خارجه قطر به تهران و این‌که در سفر آیت‌الله رئیسی به دوحه درباره مذاکرات وین گفت‌وگو خواهد شد، گفت: «با دوستان و همسایگان درباره موضوعات مختلف صحبت می‌کنیم.  روشن است گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین مخاطبان آن ۱+۴ و شرکای ما در پرونده مذاکرات وین، ۱+۴ هستند و آمریکا تلاش می‌کند که بلیت بازگشت به اتاق برجام را از طریق این گفت‌وگوها به دست بیاورد».

وی اضافه کرد: «با دوستانمان در خصوص وین در حوزه مشورت آنچه اتفاق می‌افتد، صحبت می‌کنیم، ولی بیش از آن انجام نمی‌شود. چون مذاکرات وین مربوط به حوزه دیگری است و همانطور که درباره منطقه و ارتباط با دوستان در منطقه هیچ وقت اجازه ندادیم کشورهای فرامنطقه‌ای ورود و مداخله کنند، البته با آنها هم درباره تحولات منطقه صحبت کرده و نکاتی را گفتیم و مشورت‌هایی دادیم و تبادل تجربیاتی کردیم.سفر آقای دکتر رئیسی به دوحه به دعوت امیر قطر به عنوان سفر رسمی دوجانبه انجام می‌شود و پیش از اجلاس اوپک گازی انجام می‌شود و تلاش شده بود این‌ها به یک فضای مشترک برسند».

وزیر امور خارجه ایران، امروز، در توئیتی به سفر رئیس‌جمهور به دوحه پرداخت و در این خصوص نوشت: «دکتر رئیسی میهمان دولت قطر است و از سوی امیر ‌قطر مورد استقبال گرم قرار گرفت. روابط ایران و قطر در بخش دولتی و مردمی ریشه‌دار است و بر مبنای منافع مشترک تنظیم شده است».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان