//
کدخبر: ۳۴۰۷۲۴ //

کاظم جلالی: آمریکا باید تضمین دهد تحریم‌ها دیگر باز نمی‌گردد

سفیر ایران در روسیه تأکید کرد که در صورت احیای برجام، ایالات متحده باید تضمین دهد که با تغییر دولت، تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی مجدداً بازنخواهد گشت.

کاظم جلالی: آمریکا باید تضمین دهد تحریم‌ها دیگر باز نمی‌گردد
به گزارش فرتاک نیوز،

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه روز گذشته (جمعه) با اشاره به روند مذاکرات فعلی وین تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا باید تضمین دهد در صورت احیای برجام با تغییر دولت در این کشور، تحریم‌ها علیه ایران مجدداً بازنمی‌گردد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، جلالی در این خصوص توضیح داد: «ما تجربه خوبی از رویکرد غرب در قبال برجام نداریم: آمریکایی‌ها دولت را تغییر دادند و تعهداتشان ذیل برجام را نقض کردند بنابراین مردم ایران حق دارند درباره تضمین‌های آینده مبنی بر اینکه تحریم‌ها مجدداً وضع نخواهد شد، بدانند».

این دیپلمات ایرانی در ادامه افزود که تحریم‌ها در حقیقت یک نوعی از سرکوبگری علیه مردم ایران است و به همین دلیل است که چنین تضمین‌های از سوی ایالات متحده امری ضروری است.

اخیراً، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «وانگ یی» وزیر خارجه چین با تأکید بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران  تصریح کرد که طرف غربی باید در حوزه لغو تحریم‌ها تصمیم جدی و موثر اتخاذ کند و فاصله معنادار خود را با سیاست‌های شکست خورده دولت قبلی آمریکا نشان دهد و این موضوع با لغو همه تحریم‌های مغایر با برجام و اقدام جدی در حوزه ارائه تضمین ممکن خواهد شد.

دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» نیز با هدف رسیدن به توافقی «بهتر و طولانی‌تر» از برجام آمریکا را از این توافق هسته‌ای خارج کرده بود. با این حال، ترامپ علی‌رغم اجرای سخت‌گیرانه سیاست موسوم به «فشار حداکثری» بدون رسیدن به خواسته‌هایش کاخ سفید را ترک کرد.

دولت فعلی آمریکا همانند بسیاری از دیگر تحلیلگران و کارشناسان به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده و گفته قصد دارد آمریکا را به برجام برگرداند، هر چند که تا به حال اقدامات لازم را برای عمل به تعهداتش انجام نداده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (پنجشنبه) ۲۱ بهمن ماه در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اظهاراتی با بیان این‌که با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم، گفت: زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آنها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۷۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان