//
کدخبر: ۳۴۰۳۷۹ //

چین خواستار لغو فوری فروش تجهیزات موشکی به تایوان شد

وزارت خارجه چین ضمن محکوم کردن تصویب فروش تجهیزات موشکی آمریکا به تایوان، خواستار لغو فوری این قرارداد شد.

چین خواستار لغو فوری فروش تجهیزات موشکی به تایوان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 تصمیم وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا برای فروش یک‌صد میلیون دلار تجهیزات موشکی به تایوان، واکنش تند چین را در پی داشت.

وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای از دولت آمریکا خواست که هرچه سریعتر این قرارداد فروش تسلیحات به تایوان را لغو کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین طی نشست خبری روزانه این تصمیم پنتاگون را به شدت محکوم کرد.

ژائو به خبرنگاران گفت: «چین اقدامات مقتضی و قدرتمندی را برای حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی خود اتخاذ خواهد کرد».

بر این اساس، وی در پاسخ به این سوال که چین چه اقداماتی را برای مقابله با این تصمیم آمریکا انجام خواهد داد، تصریح کرد: «من از همه می‌خواهم منتظر بمانند و ببینند».

به نوشته رویترز، چین در گذشته تحریم‌هایی را علیه شرکت تسلیحاتی «لاکهید مارتین» و دیگر کمپیانی‌های آمریکایی به دلیل فروش سلاح به تایوان اعمال کرده است.

وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، فروش احتمالی ۱۰۰ میلیون دلار تجهیزات و خدمات نظامی به تایوان را با هدف «تقویت، حفظ و بهبود» سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت مستقر در این جزیره، تایید کرده است. 

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز از زمان روی کار آمدن، سیاست‌های دولت ترامپ را در قبال چین در پیش گرفته است و اخیراً نیز بایدن لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۳۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان