//
کدخبر: ۳۳۶۵۴۶ //

فرانسه رئیس دوره ای اتحادیه اروپا شد

ریاست دوره ای فرانسه بر اتحادیه اروپا از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲ فرصتی برای ترمیم چهره آسیب دیده دولت «امانوئل ماکرون» در داخل و خارج از این کشور، در اختیار وی قرار می دهد.

فرانسه رئیس دوره ای اتحادیه اروپا شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آناتولی، فرانسه امروز شنبه ریاست دوره ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت.

پیگیری حاکمیت و استقلال اروپا و کنترل بهتر مهاجرت برای تضمین امنیت مرزی کشورهای عضو این اتحادیه از اهداف کلیدی فرانسه در دوره ۶ ماهه ریاست بر این شورا عنوان شده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در کنفرانسی خبری در ماه گذشته در همین باره و با ارائه برنامه ۶ ماهه ریاست دوره ای این کشور از ژانویه تا ژوئن، گفت: ما باید از اروپایی مبنی بر همکاری در داخل مرزهای خود به اروپایی قدرتمند در جهان، کاملاً مستقل، آزاد در انتخاب و حاکم بر سرنوشت خود حرکت کنیم.

ماکرون همچنین گفت که ایجاد «ساز و کار حمایت اضطراری مرزی» برای کمک به کشورهای اتحادیه اروپا که با بحران مهاجرت در مرزهای خود مواجه هستند، در میان پیشنهادات فرانسه است.

فرانسه همچنین ساماندهی مجدد مرزهای مشترک خارجی منطقه «شینگن» (Schengen) در این اتحادیه را پیشنهاد کرده است.

ریاست دوره ای اتحادیه اروپا فرصتی به دولت ماکرون برای تقویت وجهه به شدت آسیب دیده اش در اروپا و جهان می دهد. ماکرون از این فرصت استفاده خواهد کرد تا به بلندپروازی ها و جاه طلبی هایش، به ویژه با کنار رفتن «آنگلا مرکل» صدراعظم پیشین آلمان از صحنه سیاست، پر و بال بیشتری دهد و همچنین خود و حزبش را برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور آماده کند.

فرانسه همزمان با ریاست دوره ای اتحادیه اروپا، به استقبال انتخابات ریاست جمهوری می رود که دور اول آن در ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ (۲۱ فروردین) و دور دوم آن در ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ (۴ اردیبهشت) برگزار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۵۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان