//
کدخبر: ۳۳۴۱۳۶ //

مسکو: رزمایش احتمالی آمریکا و اسرائیل به مذاکرات وین ضربه می‌زند

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه رزمایش احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه علیه ایران به بی ثباتی می‌انجامد، گفت: اکنون مهم است که خویشتنداری نشان دهیم و بر تسهیل روند مذاکرات تمرکز کنیم که پس از مدت‌ها انجام می‌شود.

مسکو: رزمایش احتمالی آمریکا و اسرائیل به مذاکرات وین ضربه می‌زند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرگئی ریابکوف پنجشنبه ادامه داد: مسکو از اسرائیل و ایالات متحده می‌خواهد که از برنامه‌های خود برای رزمایش علیه ایران خویشتن داری نشان دهند.
وی اظهار داشت: مسکو از برنامه‌های دو طرف برای برگزاری رزمایش شگفت‌زده نیست، اما این عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.
پیش‌تر رسانه‌های غربی به نقل از یک منبع در آمریکا گزارش داده بودند که وزرای دفاع آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌توانند درباره برگزاری رزمایش مشترک نظامی با هدف آمادگی برای مقابله با ایران گفت و گو کنند.
معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «هر رویدادی که ماهیت نظامی در چنین منطقه‌ای داشته باشد، این خطر را به همراه دارد که منجر به تبعات بعدی شود. این ضروری نیست. اکنون مهم است که خویشتنداری نشان دهیم و بر تسهیل روند مذاکرات تمرکز کنیم که پس از مدت‌ها انجام می‌شود.»
به گزارش ایرنا دومین نشست دور هفتم مذاکرات احیای برجام برای رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران امروز پنجشنبه از سرگرفته شد.  

علی باقری کنی بعد از نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام در گفت و گو با خبرنگاران درباره کیفیت نشست گفت: در نشست امروز طرف‌های مختلف از جمله ایران دیدگاه خودشان را در رابطه با روند آتی گفت‌وگوها بیان کردند.  
وی افزود: هیات جمهوری اسلامی ایران در این نشست تاکید کرد که مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش قبلا بیان کرده و با جدیت ادامه می‌دهد و اراده جدی برای مذاکرات دارد.  
باقری کنی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درمورد دستیابی به توافق هم اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، مانعی نمی‌بیند.  
وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا طرف‌های مقابل در جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام به پیشنهادهای ایران پاسخ مستند و مستدلی را ارائه دادند گفت که این موضوع باید در جلسه کارگروه‌ها پیگیری شود.  
باقری کنی ادامه داد: همین که طرفین برای استمرار گفت‌وگوها اراده جدی دارند نشان دهنده این است که دو طرف می‌خواهند به هم نزدیک شوند.  

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، دقایقی پیش پایان یافت. در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون پیشنهادی در سطوح مختلف ادامه یابد.  
این نشست در واقع ادامه دور هفتم گفت‌وگوها برای احیای مفاد برجام بشمار می‌رود که از دوشنبه گذشته (هشتم آذر) در وین آغاز شد.  
در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، حاضران در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها به بحث و تبادل نظر پرداختند. باقری کنی با تشریح مبانی پیشنهادات ایران، بر جدیت و حسن نیت ایران در گفت‌وگوها تأکید کرد.  
در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون در سطوح مختلف ادامه یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۱۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان