//
کدخبر: ۳۳۳۳۸۶ //

شنبه ۱۳ آذر/تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۶۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۵ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۵۸ هزار و ۸۰۱ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۳۹ میلیون و یک هزار و ۴۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

شنبه 13 آذر/تازه ترین آمارها از همه گیری ویروس کرونا در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا همچنین با بیش از ۴۹.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۸۰۸ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۶ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۲.۱ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۱۵ هزار و هند با بیش از ۴۷۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#     نام کشور     مجموع مبتلایان     مجموع قربانیان

۱     ایالات متحده     ۴۹,۸۷۸,۰۴۹     ۸۰۸,۱۱۶

۲     هند     ۳۴,۶۲۴,۳۶۰     ۴۷۰,۵۳۰

۳     برزیل     ۲۲,۱۲۹,۴۰۹     ۶۱۵,۴۵۴

۴     انگلیس     ۱۰,۳۷۹,۶۴۷     ۱۴۵,۴۲۴

۵     روسیه     ۹,۷۳۶,۰۳۷     ۲۷۸,۸۵۷

۶     ترکیه     ۸,۸۶۱,۳۸۶     ۷۷,۴۱۷

۷     فرانسه     ۷,۸۲۳,۳۸۸     ۱۱۹,۴۵۷

۸     ایران     ۶,۱۲۹,۱۹۹     ۱۳۰,۰۶۶

۹     آلمان     ۶,۰۹۷,۴۷۷     ۱۰۳,۳۰۸

۱۰     آرژانتین     ۵,۳۳۷,۶۹۲     ۱۱۶,۶۳۹

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۷۸ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی ۱۰ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۴۷ بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۹۹ ابتلا و ۱۳۰ هزار و ۶۶ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آلمان، آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا، کلمبیا، اندونزی، مکزیک، لهستان، اوکراین و آفریقای جنوبی نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان