//
کدخبر: ۳۳۳۳۴۷ //

حمله پهپادی آمریکا موجب کشته و زخمی شدن ۸ غیر نظامی در سوریه شد

در حمله پهپادی آمریکا در جنوب استان ادلب در شمال غرب سوریه، یک غیر نظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

حمله پهپادی آمریکا موجب کشته و زخمی شدن ۸ غیر نظامی در سوریه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

یک کشته و هفت زخمی نتیجه حمله پهپادی امروز (جمعه) ارتش آمریکا در جنوب استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه، بود. همه این افراد غیر نظامی هستند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، سه موشک شلیک شده از پهپاد آمریکایی به شکل مستقیم به یک فرد غیرنظامی که سوار بر موتورسیکلت بود اصابت کردند که موجب کشته شدن او شد. در نزدیکی موتورسیکلت نیز یک خودوری حامل هفت تن از افراد یک خانواده در حال عبور بود که انفجار موشک‌ها موجب آتش گرفتن خودرو و زخمی شدن تمامی سرنشینان شد. در بین زخمی‌ها حضور سه زن و یک کودک گزارش شده است.

یک منبع سوری در این باره به عنب بلدی گفت که پهپاد آمریکایی از نوع MQ9 RAPER با سه موشک، سرنشین یک موتورسیکلت را در جاده اریحا به المسطومه در جنوب استان ادلب هدف قرار داد. هنوز به طور رسمی هویت این فرد اعلام نشده است اما کاربران شبکه‌های می‌گویند که او یک کارگر ساده در شورای شهر عفرین بود.

هدف‌گیری غیر نظامیان از سوی ائتلاف آمریکایی ضد داعش در سال‌های گذشته همواره محل انتقادات شدید گروههای حقوق بشری بوده است. در این راستا «فضل عبدالغنی» مدیر وبگاه سازمان موسوم به «الشبکه السوریه لحقوق الانسان» (نزدیک به معارضان) در تاریخ ۱۱ آذرماه در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «عربی۲۱» فاش کرد که  شمار غیرنظامیانی که به دست ائتلاف آمریکایی در سوریه کشته شده‌اند، از مرز سه هزار نفر عبور کرده است که یک سوم آن‌ها کودک هستند.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به‌تازگی با انتشار نتیجه تحقیقاتی فاش کرد که گروهی از نظامیان آمریکایی درباره انجام دو حمله در روستای «باغوز» سوریه که در تاریخ هجدهم ماه مارس سال ۲۰۱۹ انجام شده است، پنهان کاری کرده‌اند؛ اقدامی که در پی آن، ۶۴ زن و کودک سوری کشته شدند.

پس از انتشار این گزارش، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از یکی از ژنرال‌های این کشور خواست که ظرف مدت زمان مشخصی تحقیقاتی را در این خصوص انجام دهد و نتیجه را گزارش کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۳۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان