//
کدخبر: ۳۳۱۴۴۳ //

اردوغان نسبت به بروز هرج و مرج و آشفتگی در ترکیه هشدار داد

رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه نسبت به بروز هرج و مرج در این کشور هشدار داد.

اردوغان نسبت به بروز هرج و مرج و آشفتگی در ترکیه هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از بیانت، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه نسبت به شکست حزبش در انتخابات آتی ترکیه و بروز هرج و مرج در این کشور هشدار داد و گفت: اگر مخالفان من در انتخابات بعدی پیروز شود، ترکیه دچار هرج و مرج خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه این سخنان را در جلسه روز چهارشنبه حزب حاکم عرالت و توسعه گفت و افزود: بازی های حزب اصلی اپوزیسیون جمهوریخواه خلق برای ترکیه مضر است.

به گفته اردوغان، کسانی که حزب خلق را هدایت می‌کنند، بازی‌ای را انجام می‌دهند که ظاهراً برای آن‌ها سودمند است اما به همان اندازه برای کشور زیان بار است.

اردوغان در ادامه سخنان خود هشدار داد که اگر مخالفان پیروز شوند، ترکیه به هرج و مرج با پایانی نامشخص کشیده خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه برای اثبات سخنان خود درباره احتمال هرج و مرج در ترکیه به زنجیره‌ای از کودتاها، بحران‌های سیاسی و اقتصادی دهه 70 و 90 و برخی دیگر از تحولات اخیر در رابطه با کردها و گرووه گولن اشاره کرد و گفت: البته آنها موفق نخواهند شد، زیرا ترکیه، ترکیه قدیم نیست. ملت ما از آنچه در حال رخ دادن است آگاه است.

همزمان با وخامت شرایط اقتصادی ترکیه، نتایج نظرسنجی‌ها از کاهش محبوبیت حزب عدالت و توسعه خبر می‌دهند.

رجب طیب اردوغان این روزها با هشدارهای فزاینده‌ای مواجه است که نشان می‌دهد رویکرد او برای اداره اقتصاد 765 میلیارد دلاری ترکیه دیگر کارساز نیست. در حالی که نرخ رشد اقتصادی روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد ولی منجر به اشتغالزایی نشده است. نرخ تورم در ماه سپتامبر به آستانه 20 درصد و نرخ برابری لیر در مقابل ارزهای عمده جهانی به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسیده است؛ چنان که در خرید و فروش‌های 7 اکتبر سال 2007 میلادی هر ۱.۶۷ لیر ترکیه با یک یورو معامله شد اما اکنون این نرخ به ۱۱.۲۳ افزایش یافته است.

در چنین شرایطی، اردوغان همزمان با نوزدهمین سالگرد قدرت گیری‌اش در ترکیه با کاهش حمایت عمومی از حزب متبوع خود، عدالت و توسعه (AKP) مواجه شده است. مطابق نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها محبوبیت حزب عدالت و توسعه در مقایسه با انتخابات پارلمانی سال 2018 حدود 10 درصد کاهش یافته و بین 30 تا 33 درصد مردم ترکیه همچنان طرفدار این حزب هستند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۴۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان