//
کدخبر: ۳۳۱۱۴۹ //

۳ کشته و ۷ زخمی در حمله هوایی ائتلاف سعودی به الحدیده یمن

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند، در حمله هوایی ائتلاف به استان الحدیده یمن سه غیرنظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

۳ کشته و ۷ زخمی در حمله هوایی ائتلاف سعودی به الحدیده یمن
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، جنگنده‌های ائتلاف سعودی شرق شهرستان «حیس» در استان الحدیده را بمباران کردند، که بر اثر آن سه غیرنظامی کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

این حملات در حالی صورت گرفته که ائتلاف سعودی همه روزه آتش بس ادعایی را که تحت نظارت سازمان ملل متحد در این استان به اجرا درآمده، نقض می‌کند.

در همین حال وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، نیروهای ائتلاف سعودی ۱۰ تن از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی را در استان الحدیده اعدام کردند. صنعاء ضمن محکوم کردن این اقدام ائتلاف سعودی از سکوت جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در قبال این جنایت انتقاد کرد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۱۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان