//
کدخبر: ۳۳۱۰۲۶ //

مزدوران سعودی ۱۰ اسیر یمنی را تیرباران کردند

کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که مزدوران ائتلاف سعودی دیروز 10 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در ساحل غربی این کشور به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

مزدوران سعودی 10 اسیر یمنی را تیرباران کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی ۱۰ نفر از اسرای ارتش و کمیته های مردمی یمن را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش کانال تلگرامی المسیره، در بیانیه کمیته ملی امور اسرای یمنی آمده اسـت: مزدوران ائتلاف متجاوز در ساحل غربی یمن دیروز شنبه ۱۰ نفر از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی را به ضرب گلوله اعدام کردند.

بر اساس این بیانیه این رفتار وحشیانه و تجاوزکارانه مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق و اخلاق و ارزش‌های دینی و انسانی است .

کمیته ملی امور اسرای یمنی گفت: ما جنایت اعدام زندانیان را محکوم و تاکید می‌کنیم که این امر دلیلی بر جنایت‌کاری مزدوران و رسوایی کوبنده برای گردانندگان آنها از بین آمریکایی‌ها، اماراتی‌ها و سعودی‌ها است.

این کمیته افزود: تکرار این جرایم در حق اسرا گواه این است که ارتکاب آن خط مشی کشورهای متجاوز و مزدوزان آن برای انتقام گیری از همه کسانی است که برای مقابله با اشغالگری آنها و اقدامات تروریستی آنها اقدام می‌کند.

کمیته اسرای یمنی تاکید کرد: ما فرماندهان مزدوران ائتلاف سعودی در ساحل غربی و کشورهای حامی آنها را مسئول قانونی و اخلاقی در قبال این جنایت علیه اسرای یمن می دانیم.

در این بیانیه از فرستاده ویژه سازمان ملل، سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن خواسته شده است که این جنایت را محکوم کرد و برای پیگرد مرتکبان آن و مجازات آنها اقدام کند.

کمیته ملی اسرای یمنی همچنین از سازمان ملل و نهادهای ذیربط خواست اتخاذات لازم برای حفاظت از اسرا و حقوق آنها به کار گیرند.

کمیته ملی اسرای یمن همچنین از گروه‌های سیاسی و  نهادهای محلی و قبایل یمنی نیز خواست این جنایت را در حق اسرا محکوم کرده و عاملان آن را رسوا و تحت پیگرد قرار دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان