//
کدخبر: ۳۳۰۴۷۶ //

چین چه نقشه ای برای تایوان کشیده است؟

نشریه «نیوزویک» در گزارشی درباره تایوان نوشت که چین همچنان با اعمال فشار به دنبال سیطره بر تایوان است.

چین چه نقشه ای برای تایوان کشیده است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نشریه «نیوزویک» در گزارشی درباره تایوان نوشت که چین همچنان با اعمال فشار به دنبال سیطره بر تایوان است.

تنش‌ها درباره تایوان درحالی افزایش یافته که پیش از این، رسانه‌های دولتی چین به دنبال آن بودند تا با آرام کردن اوضاع، نگرانی عمومی در مورد خطر جنگ را افزایش ندهند.

چین طی هفته‌های اخیر تهدیدات عملی خود را با اعزام جنگنده‌ها به نزدیکی تایوان و برگزاری رزمایش‌های نظامی افزایش داده است.

وزارت دفاع تایوان روز سه‌شنبه در گزارش دوسالانه خود نوشت که این اقدامات نشان دهنده تلاش پکن برای تضعیف نیروی هوایی تایوان از طریق فرسایش آن است.

در این گزارش ادعا شده، به نظر می سد چین با تلاش برای القای ترس به مردم تایوان، به دنبال ایجاد فضایی روانی است.

در گزارش دوسالانه تایوان آمده است راهبرد چین شامل جنگ سایبری، تبلیغات و کارزار انزوای بین‌المللی تایوان بوده تا از این طریق شرایط چین بدون هیچگونه جنگی پذیرفته شود.

در این گزارش آمده، چین احتمالا به دنبال خودداری از درگیری نظامی واقعی با تایوان بوده تا از این طریق از درگیری با آمریکا جلوگیری کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که تعهد آمریکا به تایوان بسیار استوار است.

در اوایل ماه اکتبر و در جریان روز ملی چین، پکن 149 جنگنده نظامی را  در تشکیلاتی تهاجمی، به سوی جنوب غرب تایوان روانه کرد به گونه‌ای که تایوان مجبور شد تا هواپیماهای خود را برای رهگیری به پرواز در آورده و سامانه‌های دفاع موشکی آن نیز فعال شدند.

از سوی دیگر، پکن روز جمعه خبر داد که مقامات چینی ورود افرادی را که طرفدار جدایی تایوان هستند به سرزمین اصلی چین و همچنین هنگ‌کنگ و ماکائو منع می‌کنند.

این اظهارنظرها و ادعا در شرایطی مطرح شده که پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

واشنگتن با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۴۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان