//
کدخبر: ۳۲۶۹۸۴ //

ماکرون حمله به لیبی را اشتباه دانست!

رئیس جمهور فرانسه سیاست گذشته این کشور در ارتباط با آفریقا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ماکرون حمله به لیبی را اشتباه دانست!
به گزارش فرتاک نیوز،

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در نشستی مشترک با نمایندگان گروه‌های اجتماعی و فعالان فرهنگی منطقه ساحل آفریقا سیاست گذشته فرانسه در ارتباط با آفریقا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

«امانوئل ماکرون»، در این نشست همچنین مداخله نظامی فرانسه در لیبی در سال ۲۰۱۱ را اشتباه دولت وقت فرانسه عنوان کرد.

ماکرون در این نشست به این موضوع نیز اذعان کرد که دولت فرانسه در گذشته به حاکمیت هیچ قومیتی احترام نگذاشته است.

یکی از شرکت کنندگان در این نشست سیاست‌های فعلی فرانسه در مالی و حضور نظامی در این کشور آفریقایی را محکوم و شکست خورده عنوان کرد و گفت: می‌خواهم به رئیس جمهور فرانسه یادآوری کنم که آنچه در ساحل اتفاق می‌افتد تنها نتیجه آنچه در لیبی انجام شده است.

با این حال ماکرون در مورد منطقه ساحل و سوالات درباره مسئولیت فرانسه در وخامت اوضاع امنیتی در منطقه به توجیه حضور نظامی در مالی پرداخت و گفت: ما در مالی تنها به خاطر منافع خود در سال ۲۰۱۳ دخالت نکردیم. با این حال، من کاملاً با شما در مورد پرونده لیبی موافقم. فرانسه بدون در نظر گرفتن نظر مردم لیبی مداخله کرد.»

ماکرون مدعی شد که حضور نظامی فرانسه در ساحل به درخواست کشورهای مربوط به جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) بوده است و فرانسه قصد ماندن نامحدود در آنجا را ندارد.

با وجود اعتراف ماکرون به سیاست‌های اشتباه کشورش در قبال آفریقا، بسیاری این اظهارات ماکرون را اقدامی انتخاباتی و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا کمتر از ۷ ماه دیگر عنوان کرده اند. مردم فرانسه برای انتخابات رئیس جمهور جدید خود قرار است در ماه آوریل به پای صندوق‌های رأی بروند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۹۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان