//
کدخبر: ۳۲۶۷۳۸ //

شبه نظامیان کرد سوریه ۱۰۰ غیر نظامی را در حسکه ربودند

شبه نظامیان کرد سوریه «قسد» با حمله به روستاهای حومه «تل براک» در شمال شرقی حسکه بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را در ساعات گذشته ربودند.

شبه نظامیان کرد سوریه ۱۰۰ غیر نظامی را در حسکه ربودند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» منابع محلی به سانا گفتند که تعداد زیادی از خودروهای نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و سازوکارهای متعلق به شبه نظامیان قسد از شب گذشته روستاهای منطقه تل براک  در شمال شرقی حسکه  را محاصره کردند و به خانه های روستاهای «سمحان» ، «تل الفارس» و «الجصاح» حمله کردند و پس از ارتکاب فجیع ترین اعمال علیه مردم از جمله ضرب و شتم و توهین بیش از ۱۰۰ غیرنظامی را از این  روستاها ربودند.

این منابع اعلام کردند که اقدام از جانب گروه تروریستی  قسد پس از آن صورت گرفت که مردم این مناطق  نسبت به سرقت کابل های برقی که  روشنایی این مناطق و اطراف آن را تامین می کند توسط این شبه نظامیان اعتراض کردند. این گروه تروریستی از این کابل ها برای تامین مقرهای نظامی خود و برخی از محلهای تجمع نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه استفاده می کنند.

این منابع افزودند که افراد مسلح همچنین به خانه یکی از شیوخ عشیره «البوخطاب» وابسته به قبیله جابور حمله کردند محتویات خانه را شکستند و تلفن های همراه را از بقیه خانه ها سرقت کردند.

منابع محلی فاش کردند که اکثریت افرادی که در اعتراضات علیه  این شبه نظامیان شرکت کردند ، شب گذشته را از ترس آنها  در خارج از خانه های خود گذراندند ، به ویژه اینکه آنها هیچ سلاحی برای دفاع از خود در برابر این شبه نظامیان و اقدامات جنایتکارانه آنها ندارند.

به گزارش سانا روز گذشته، منطقه تل براک در حومه شمال شرقی حسکه شاهد اعتراضات مردمی نسبت به جنایات گروه قسد و جلوگیری از تجاوز آنها به اموال عمومی بود که شبه نظامیان با شلیک گلوله  سعی کردند آنها را متفرق کنند، گلوله هایی که منجر به مرگ یک غیرنظامی و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگر شد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۷۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان