//
کدخبر: ۳۲۴۹۴۸ //

دستگیری ۶۰ نفر در ارتباط با کودتای نافرجام در سودان

منابع خبری از دستگیری شصت نفر از جمله شماری افسر به دلیل ارتباط ادعایی با کودتای نافرجام در سودان خبر دادند.

دستگیری 60 نفر در ارتباط با کودتای نافرجام در سودان
به گزارش فرتاک نیوز،

رسانه‌ها گزارش دادند که به دنبال کودتای نافرجام در سودان تاکنون ۶۰ نفر به دلیل مشارکت در این  کودتا بازداشت شده اند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» دستگیر شدگان شامل ۴۰ افسر، ۱۸ نظامی و ۲ غیر نظامی است.  خبرگزاری سودان صبح سه شنبه گزارش داد که سازمان‌های امنیت ملی و ارتش،  این کودتای را خنثی کردند و همه افراد دستگیر شده تحت بازجویی قرابر دارند. «حمزه بلال» وزیر فرهنگ و اطلاعات سودان نیز تأیید کرد که توطئه گران نظامی بوده و به رژیم «عمر البشیر»، رئیس جمهور سابق وابسته هستند.

پیشتر گزارش شده بود که گروهی از افسران در حدود ساعت ۳ بامداد به وقت محلی اقدام به کودتا کردند و با برکناری شورای حاکمیت حاکم، سودان را در دست گرفتند. فرماندهی شورشیان نیز بر عهده ژنرال «عبدالباقی بکراوی» بود. گفته می‌شود که همه آنها به سازمان اخوان المسلمین مرتبط هستند.

این کودتا بدون هیچگونه تیراندازی خنثی شد و گزارشی از کشته و جراحت کسی در دست نیست. اوضاع در پایتخت سودان آرام است، همه مسیرها باز و همه فروشگاه‌های دولتی به طور عادی کار می‌کنند.

برخی از منابع سودانی، صبح سه شنبه از تلاش برای انجام کودتا در این کشور خبر دادند.تلویزیون رسمی سودان ناگهان پخش زنده برنامه‌های خود را متوقف و اعلام کرد در این کشور کودتایی نافرجام صورت گرفته است. پایگاه خبری «الراکوبه نیوز» به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که نیروهای ارتش سودان تعدادی از پل‌های اصلی پایتخت این کشور را در پی تلاش برای کودتا بسته‌اند.

۱1 آوریل ۲۰۱۹ پس از تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی، «عمر البشیر» رئیس جمهور سابق سودان به دستور ارتش عزل شد.

سودان از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ وارد مرحله انتقالی شده که به مدت ۵۳ ماه ادامه خواهد داشت و قرار است اوایل ۲۰۲۴ انتخابات در این کشور برگزار شود. در حال حاضر قدرت بین ارتش، نیروهای مسلح و ائتلاف موسوم به «الحریة والتغییر» تقسیم شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۹۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان