//
کدخبر: ۳۲۳۱۴۶ //

صدر اعظم آلمان خواستار گفت‌وگو با طالبان شد

صدر اعظم آلمان روز یکشنبه خواستار گفت‌وگو با گروه طالبان درباره خارج کردن شهروندان افغانستانی که در این کشور برای آلمان‌ها کار کردند، شد.

صدر اعظم آلمان خواستار گفت‌وگو با طالبان شد
به گزارش فرتاک نیوز،

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان روز یکشنبه در سخنانی خواستار گفت‌وگو با گروه طالبان شد.

صدر اعظم آلمان در سخنان خود گفت: «آلمان خواستار گفت‌وگو با طالبان درباره چگونگی خارج کردن باقیمانده شهروندان افغانستانی که با آلمان‌ها همکاری داشتند، می‌باشد».

مرکل اضافه کرد: «این نشانه خوبی است که دوباره می‌توان از فرودگاه کابل برای پروازهای خارج کردن افراد استفاده کرد».

وی ادامه داد: «ما باید با طالبان درباره این صحبت کنیم که چگونه می‌توانیم کسانی که برای آلمان کار کردند رابه صورت ایمن از کشور خارج کنیم».

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز روز یکشنبه گفت، این گروه مایل به برقراری روابط با دولت آلمان است.

 این سخنگوی طالبان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت، این گروه مایل است روابط دیپلماتیک رسمی و مستحکمی با برلین داشته باشد.

او در ادامه گفت، طالبان مایل است آلمان و دیگر کشورها حمایت مالی، کمک‌های بشردوستانه و همکاری در زمینه‌های سلامت، کشاورزی و آموزش را برای افغانستان فراهم کنند.

 «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه در دیدار با همتای قطری خود گفت: «به رسمیت شناختن طالبان هنوز اولویت ما نیست اما معتقدیم که تعامل با طالبان به نتایج مثبتی منجر خواهد شد».

وی با ابراز امیدواری درباره پایبندی طالبان به حقوق بشر گفت: «ما آن‌ها را زیر نظر داریم و به کمک رسانی خود به شهروندان افغانستان ادامه خواهیم داد». 

وزیر خارجه آلمان که کشورش یکی از کشورهایی است که افغانستان را به حال خود رها کرده افزود: «ما با علاقه تشکیل دولت جدید در افغانستان را بررسی می‌کنیم و برای آن چندین شرط تعیین کرده‌ایم».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۱۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان