//
کدخبر: ۳۲۲۳۷۷ //

مشاور امنیت ملی آمریکا: از اول سپتامبر دیگر در افغانستان سفارت نداریم

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که این کشور از ابتدای سپتامبر (10 شهریور) دیگر در افغانستان سفارت ندارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا: از اول سپتامبر دیگر در افغانستان سفارت نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه خبر داد که این کشور از ابتدای ماه سپتامبر (10 شهریور) دیگر در افغانستان سفارت نخواهد داشت.

وی که با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، افزود: «در حال بررسی انجام حملات دیگر علیه داعش در افغانستان هستیم».

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که واشنگتن قادر به مقابله با تروریسم در افغانستان بدون حضور نظامی در این کشور بوده و گروه‌های تروریستی در افغانستان توانایی انجام حملات در خارج از این کشور را ندارند.

سالیوان اضافه کرد که طالبان به صورت پنهانی به آمریکا اعلام کرده که پس از ضرب‌الاجل 31 آگوست (9 شهریور) نیز اجازه ایجاد گذرگاه امن برای خروج شهروندان آمریکایی از افغانستان را خواهد داد.

«آنتونی بلینکن» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز امروز در مصاحبه‌ای گفت  که 300 شهروند آمریکایی اعلام کرده‌اند که خواستار خروج از افغانستان بوده و در تلاش برای کمک به آنها برای رسیدن به فرودگاه هستیم».

طولانی‌ترین جنگ آمریکا، جنگ و اشغالگری دو دهه‌ای در دوران چهار رئیس‌جمهور این کشور که به بهانه حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، در نهایت بعد از صرف هزینه‌ای سرسام‌آور و از دست رفتن ده‌ها هزار جان، این روزها به پایان خود نزدیک می‌شود.

آمار رسمی دولت آمریکا هزینه صرف شده از زمان آغاز جنگ افغانستان را حدود ۸۸۷ میلیارد دلار برآورد می‌کند اما پروژه «هزینه‌های جنگ» دانشگاه براون تخمین زده که هزینه کلی این جنگ ۲.۲۶ تریلیون دلار بوده است. صرف هزینه بالغ بر دو تریلیون دلار در ۲۰ سال گذشته به معنی صرف مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار در روز به مدت دو دهه در این جنگ است.

طبق داده‌های پروژه هزینه‌های جنگ در دانشگاه براون که هزینه‌های پنهان جنگ‌های پس از ۱۱ سپتامبر را مستند می‌کند، از سال ۲۰۰۱ تا نیمه ماه آوریل امسال، بیش از ۲۴۱ هزار نفر در نتیجه مستقیم جنگ افغانستان کشته شده‌اند که شامل دست‌کم ۷۱ هزار و ۳۴۴ غیرنظامی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۳۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان