//
کدخبر: ۳۲۲۳۱۵ //

تا هفته آینده ساختار نظام افغانستان مشخص می شود

گفته می‌شود که برخی مقامات ارشد طالبان از جمله معاون سیاسی این گروه به قندهار رفته‌اند و درباره ساختار نظام آینده افغانستان با بزرگان این کشور در حال گفت‌وگو هستند.

تا هفته آینده ساختار نظام افغانستان مشخص می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

«ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی و «امیرخان متقی» رئیس دعوت و ارشاد طالبان به همراه چند نفر دیگر بار دیگر به قندهار در جنوب افغانستان سفر کرده‌اند تا ساختار و احتمالا ترکیب دولت این کشور را مشخص کنند.

در گفت‌وگوهای قندهار ممکن است ساختار نظام آینده و رهبری جدید افغانستان مشخص شود که احتمالا به طور فراگیر شامل همه گروه‌ها و اقوام باشد.

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان و سرپرست اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز خبر داده است که طالبان طی هفته آینده ترکیب و ساختاری از دولت جدید افغانستان را اعلام خواهد کرد.

بر اساس گفته‌های مجاهد، طالبان در 33 ولایت از 34 ولایت افغانستان، فرماندار و فرماندهان پلیس تعیین کرده است.

وی درباره زنان در ترکیب دولت آینده افغانستان نیز اظهارداشت که این پرسشی است که توسط رهبران طالبان پاسخ داده خواهد شد.

طالبان اوایل سال جاری با انتشار مطلبی در تشریح دلایل این گروه برای جنگ و نظام مطلوب تاکید کرده بود: «دو هدف عمده مبارزه ما، استقلال افغانستان و حاکمیت نظام اسلامی در آن است».

بر اساس این نوشته، طالبان خواستار مصون بودن حقوق زنان در چارچوب اسلام است و در چنین نظامی زنان می‌توانند با «رعایت حدود شرعی» در عرصه‌های آموزشی، بهداشتی، تجاری و اجتماعی به جامعه خدمت کنند.

طالبان تأکید کره بود که در نظام مطلوب آنها، «مجرمین محاکمه خواهند شد و تمامیت ارضی افغانستان حفظ خواهد شد تا «نیروهای خارجی، تفکر و قوانین غربی» در این کشور حاکم نباشد و ارزش‌های دینی، منافع ملی و فرهنگ افغان‌ها در آن برقرار باشد».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۳۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان