//
کدخبر: ۳۲۰۷۸۱ //

۱۰۰ روزگی مقاومت فلسطینی‌ها در «بیتا» با ۷ شهید و ۷۰۰ زخمی

اعتراض به ساخت یک شهرک صهیونیستی در «بیتا» در نابلس وارد صدمین روز خود شده و تا کنون هفت فلسطینی در اعتراض‌های مذکور شهید و بیش از 700 نفر زخمی شده‌اند.

100 روزگی مقاومت فلسطینی‌ها در «بیتا» با 7 شهید و 700 زخمی
به گزارش فرتاک نیوز،

 از زمان آغاز ساخت و ساز شهرک‌نشینان صهیونیست در شهرک «آویتار» در اراضی «جبل صبیح» در «بیتا» (واقع در جنوب نابلس) اهالی بیتا اقدامات اعتراضی خود برای ریشه‌کن کردن این شهرک صهیونیستی را آغاز کردند.

این اعتراض‌ها که از ماه می گذشته (۲۰۲۱) آغاز شده اکنون وارد روز صدم خود شده است. مقاومت در بیتا از راهپیمایی‌های اعتراضی بعد از نماز جمعه هر هفته به مقاومت مستمر ۲۴ ساعته تبدیل شده به نحوی خستگی و سردرگمی رژیم صهیونیستی خصوصا در شب تبدیل شده است. صدها جوان فلسطینی در قالب ۱۰ گروه، شب‌ها در عملیات‌های معروف به «خشم شبانه» شرکت می‌کنند و هر گروه وظیفه خاص خود را دارد.

 

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، جوانان فلسطینی در شب جمعه به مناسبت ۱۰۰ روزگی اعتراض‌ها و شهدای بیتا ۱۰۰ شمع روشن کردند. تا کنون هفت فلسطینی به نام‌های «عماد دویکات، شادی الشرفا، أحمد بنی شمسه، محمد سعید حمایل، زکریا حمایل وعیسى برهم و طارق صنوبر» در این اعتراض‌ها به شهادت رسیده‌اند، بیش از ۷۰۰ نفر زخمی و ۴۵ نفر دیگر نیز بازداشت شده‌اند.

چندی پیش، شهرک نشینان صهیونیست تحت فشار و اعتراضات مداوم و یکسره اهالی فلسطینی شهرک بیتا در جنوب نابلس مجبور شدند موقتا منطقه تحت اشغال خود را ترک کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۷۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان