//
کدخبر: ۳۱۷۸۶۷ //

زخمی شدن ۴ کودک در تیراندازی شیکاگو

در تیراندازی شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا، شش نفر از جمله چهار کودک هدف تیراندازی قرار گرفتند که به جراحت آن‌ها منجر شد.

زخمی شدن 4 کودک در تیراندازی شیکاگو
به گزارش فرتاک نیوز،

در تیراندازی روز شنبه در «آستین» شیکاگو شش نفر از جمله چهار کودک زخمی شدند. 

به گفته پلیس، این تیراندازی زمانی رخ داد که یک خودروی شاسی بلند تیره رنگ در خیابان «وست اوهایو» متوقف شد و سرنشینان آن بر روی شش نفر که در پیاده رو ایستاده بودند آتش گشودند. 

شبکه ای‌بی‌سی نیوز به نقل از پلیس گزارش داد: قربانیان با گروهی دیگر در پیاده‌رو ایستاده و در یک میهمانی شرکت کرده بودند که سرنشینان یک خودروری شاسی بلند شروع به تیراندازی کردند. 

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» کسی در ارتباط با این تیراندازی بازداشت نشده و پلیس گفته که در حال تحقیق در این خصوص است. 

همسایه‌ها گفتند چند بار تیراندازی شد و یکی از آن‌ها که نمی‌خواست هویتش فاش شود، گفت محله مانند منطقه جنگی است.

به گزارش «شیکاگو سان تایمز»، در آخر هفته خونین این شهر، از جمعه شب هشت نفر در تیراندازی‌ها کشته و دستکم ۴۷ نفر زخمی شدند. 

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان، ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را شامل می‌شود نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیراً ضمن رونمایی از شش دستور اجرایی برای کاهش خشونت‌های مسلحانه، این حوادث را به بیماری مسری تشبیه و آن را مایه شرم‌ساری این کشور در سطح جهانی توصیف کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان