//
کدخبر: ۳۱۷۷۰۷ //

دیدار وزیر امور خارجه چین با رئیس جمهور سوریه

وانگ یی وزیر امور خارجه چین و هیئت همراه که به سوریه سفر کرده با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر امور خارجه چین با رئیس جمهور سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

سانا خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد در جریان این دیدار دو طرف در مورد آغاز دور جدیدی از تقویت روابط و گشودن افق‌های وسیع تری از همکاری دو جانبه در تمامی سطوح به توافق رسیدند.

بشار اسد در این دیدار تاکید کرد، چین یک کشور قدرتمند با جایگاه برجسته در سطح بین المللی است از اینرو سوریه به دنبال توسعه روابط فیما بین در سطوح مختلف با این کشور است.

بشار اسد همچنین حضور قدرتمندانه و سیاست‌های اخلاق مدارانه چین که در راستای منافع اکثر کشورها و ملل جهان است را هم ستود.

رئیس جمهور سوریه همچنین از چین به خاطر کمک‌‌هایی که در ابعاد مختلف به سوریه داشته تشکر و مواضع مهمی که پکن در محافل بین المللی در حمایت از حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن داشت را مورد ستایش قرار داد.

در این دیدار مسئله مشارکت سوریه در ابتکار کمربند و جاده هم مطرح و وزیر امور خارجه چین اهمیت کشورش را به مشارکت سوریه در این ابتکار با توجه به جایگاه و نقش منطقه‌ای مهم آن اعلام کرد.

وزیر امور خارجه چین همچنین بر ادامه حمایت کشورش از مردم سوریه در جنگ علیه تروریسم و مقابله با تحریم‌های غیر انسانی اعلام و خاطر نشان کرد پکن مخالف دخالت در امور داخلی سوریه و هر نوع اقدامی که ناقض حاکمیت این کشور شود، است.

وزیر امور خارجه چین پیام تبریک رئیس جمهور چین را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به رئیس جمهور اسد منتقل کرد و موفقیت این انتخابات را بیانگر پیروزی و عزم راسخ مردم برای مقاومت در برابر همه چالش‌ها و تلاش برای تسلط بر آن دانست.

شایان به ذکر است که، دکتر فیصل مقداد، وزیر خارجه و مهاجران، دکتر بثینه شعبان، مشاور ویژه ریاست جمهوری، دکتر بشار جعفری، معاون وزیر امور خارجه و مهاجران، رانیه احمد، معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی، لونه الشبل، مشاور ویژه در ریاست جمهوری، در این دیدار حضور داشتند.

در این بین شبکه تلویزیونی المنار هم خبر داد، وزیر خارجه چین برای امضای چند توافقنامه راهبردی به سوریه سفر کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۷۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان