//
کدخبر: ۳۱۶۹۰۹ //

اعتراف کاخ سفید به شکست آمریکا در افغانستان

سخنگوی کاخ سفید با اعتراف به شکست آمریکا در افغانستان گفت که اگر بایدن تصمیم به خروج نیروها از این کشور نمی‌گرفت، پیامدهای جدی برای نظامیان آمریکایی داشت.

اعتراف کاخ سفید به شکست آمریکا در افغانستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید پس از سخنرانی جو بایدن درباره افغانستان گفت که پس از بازگرداندن نظامیان آمریکایی به خانه «لحظه‌ای را به‌عنوان اینکه مأموریت ما در افغانستان موفقیت‌آمیز انجام شد نخواهیم داشت».

وی با اعتراف به شکست آمریکا در افغانستان بدون استفاده از این واژه افزود: این جنگی 20ساله است که از طریق نظامی پیروزی صورت نگرفته است.

ساکی افزود: اگر ما تصمیم به خروج نیروها نمی‌گرفتیم، پیامدهای جدی وجود داشت و برای همین این تصمیم را گرفتیم.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: این در راستای منافع ملی و امنیتی ماست که نیروهای خود را از افغانستان بازگردانیم و نیروهای امنیتی افغان رهبری جنگ در این کشور را به‌عهده بگیرند.

وی همچنین تصریح کرد که ادامه این جنگ از طریق نظامی هیچ سودی برای آمریکا ندارد.

«کنستانتین سیوکوف» کارشناس ارشد مسائل نظامی از روسیه نیز چندی قبل اظهار داشت که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان بیانگر شکست واشنگتن در طولانی‌ترین جنگ این کشور است.

وی اظهارداشت که آمریکا در 20 سال گذشته نتوانست به اهدافش در افغانستان برسد و یا وضعیت آن را تثبیت کند.

این کارشناس روسیه درباره پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیز تأکید کرد که طرفین درگیری در افغانستان گمان می‌کنند که با استفاده از جنگ بر دیگری غلبه خواهند کرد اما به‌احتمال بسیار طالبان و سیاسیون افغان در نهایت به توافق برسند و دولت ائتلافی ایجاد کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان