//
کدخبر: ۳۱۵۶۸۴ //

اوباما: ترامپ یک مشت مزخرف جعلی از خودش ساخت

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت، دونالد ترامپ سال گذشته که "یک مشت مزخرف" درباره انتخابات بافت و از پذیرش شکست امتناع کرد، اصول اصلی دموکراسی را زیر پا گذاشته است.

اوباما: ترامپ یک مشت مزخرف جعلی از خودش ساخت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اولین کمپین مجازی اهداکنندگان مالی از زمان انتخابات ۲۰۲۰ گفت، ادعاهای ترامپ مشروعیت انتخابات آمریکا را تضعیف میکند و به وقوع دیگر تدابیر ضد دموکراتیک نظیر تلاش برای سرکوب آراء کمک کرد.

اوباما گفت: آنچه شاهد بودیم اینکه یک جانشین، رئیس جمهوری پیشین، اصول اصلی که شما آراء را شمارش کرده و بعد پیروز را اعلام می‌کنید، نقض کرد و یک مشت مزخرف جعلی از خودش ساخت.

دونالد ترامپ همچنان مدعی بود که شکست او نتیجه تقلب گسترده بوده که ادعایش در چندین دادگاه، از سوی مقامهای انتخاباتی و اعضای دولت خودش هم رد شد.

باراک اوباما گفت: آنچه "دروغ بزرگ" خوانده میشد، سرعت گرفت که در عوض به گام‌های مجلس تحت کنترل جمهوریخواهان برای کاهش دسترسی به رای‌دهی و کسب اختیارات بیشتر بر سر عملیات‌های رای‌دهی منجر شد.

این رئیس‌جمهوری دموکرات پیشین گفت: حرف آخر این است. اگر اکنون جلوی اینگونه کارها را نگیریم، آنچه شاهد خواهیم بود، انتخابات‌های پر جار و جنجال بیشتر است... ما همچنین شاهد مشروعیت‌زدایی بیشتر دموکراسی خودمان خواهیم بود. همچنین شکست این توافق اساسی که این آزمایش دموکراتیک فوق‌العاده را این همه سال برگزار کرده است.

باراک اوباما همچنین گفت، به اعتقاد او سنا یک رای‌گیری جدید روی لایحه حقوق رای‌دهی دموکراتیک که جمهوری‌خواهان اخیرا آن را متوقف کرده‌اند، انجام خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۶۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان